KudoZ home » English to Polish » Other

match-fixing

Polish translation: sprzedanie / ustawienie meczu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:match-fixing
Polish translation:sprzedanie / ustawienie meczu
Entered by: bartek

17:43 May 9, 2002
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: match-fixing
sport
agusia
sprzedanie / ustawienie meczu
Explanation:
Fix - znaczy fingować mecz, grę itp
Selected response from:

bartek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5sprzedanie / ustawienie meczu
bartek
5drukowanie wyników
maciejm
5ustawianie meczykataryna


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
sprzedanie / ustawienie meczu


Explanation:
Fix - znaczy fingować mecz, grę itp

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pidzej: choć może chodzić o więcej niż jeden mecz
2 hrs
  -> Acha, tylko, że pracujemy na takim materiale, jaki nam jest dostarczany

agree  Barbara Szelest-VanDussen
2 hrs
  -> : - )))

agree  Kasia Trzcińska-Draper: meczu lub meczów - ten sam zwrot w j. angielskim
3 hrs
  -> ...yyy..... prawda, :-)

agree  Miroslaw Owinski
5 hrs
  -> : - )))

agree  Lota
7 hrs
  -> :-)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ustawianie meczy


Explanation:
może to być sprzedawanie, kupowanie, transakcje bezgotówkowe (np. my wam odpuścimy w pucharze, wy nam za to w lidze), drużyna może też celowo przegać mecz, wcześniej obstawiając swoją przegraną u bukmacherów, piłkarze mogą się też z tymi bukmacherami dogadać co do wyniku (były ostatnio takie afery w krykiecie - zawodnicy specjalnie przegrywali bo takie mieli układy z bukmacherami).

kataryna
PRO pts in pair: 29

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
drukowanie wyników


Explanation:
b. potoczne określenie, podobnie jak tzw. "niedziela cudów"(piłka nożna)
M.M.

maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3126

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  pidzej: drukuje zazwyczaj przekupiony sędzia zaś match-fixing to raczej zmowa drużyn
7 hrs