KudoZ home » English to Polish » Other

candlemaker

Polish translation: świecarz


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:candlemaker
Polish translation:świecarz
Entered by: bartek

14:02 May 17, 2002
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: candlemaker
a person who makes candles
agusia
świecarz
Explanation:
Po łacinie - lychnopoeus

B.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-17 14:47:19 (GMT)
--------------------------------------------------

W uzupełnieniu - w biedniejszych domach świece były wytwarzane przez mydlarki, ale to chyba nie o to chodzi.
Selected response from:

bartek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3świecarz
Hanna Burdon
4 +3świecarz
bartek
4 +1producent swiecJacek Krankowski
4wyrabiający świeceStanislaw Pelc


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
producent swiec


Explanation:
(no bo chyba nie: swiecznik?)

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: producent swiec
1 min

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
świecarz


Explanation:
Po łacinie - lychnopoeus

B.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-17 14:47:19 (GMT)
--------------------------------------------------

W uzupełnieniu - w biedniejszych domach świece były wytwarzane przez mydlarki, ale to chyba nie o to chodzi.

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lota
3 hrs
  -> Thank you, Lota :-)

agree  maciejm
5 hrs
  -> Dzięki :-)

agree  Barbara Szelest-VanDussen
12 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
świecarz


Explanation:
No bo świecznik to rzeczywiście raczej nie... :-)))


    Reference: http://free.of.pl/b/bractwo/inne/lzawody.html
    Reference: http://math.amu.edu.pl/~rafalp/GEN/zawody.htm
Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Radek Podolski: jesli ma byc przestarzala to faktycznie nie "producent.. "
18 mins

agree  Lota: hehehehe
2 hrs

agree  Barbara Szelest-VanDussen
12 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wyrabiający świece


Explanation:
the simpler the better

Stanislaw Pelc
PRO pts in pair: 12