KudoZ home » English to Polish » Other

Chinese parliment

Polish translation: rejwach/sejmik


10:34 May 31, 2002
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: Chinese parliment
...after yet another Chinese parliment they agreed.
... and yet another Chinese parliment started up, as it did every time I said I wanted to do something they weren't keen on.
Sens jest jasny, ale czy to jakis znany idiom? Dodam, ze tekst nie ma nic wspolnego z Chinami, a mowa jest o zwolywanych co chwila naradach grupy partyzantow.
LM
Polish translation:rejwach/sejmik
Explanation:
sejmikowe kłótnie swary

Wbrew temu co pisze Bartek, wydaje mi się, że oni nie byli wcale jednomyślni - "as it did every time I said I wanted to do something they weren't keen on".
Dla pewności puściłbym to na English monolingual.
M.
idiom to chyba nie jest, tylko jak pisze Bartek powiedzenie.
Selected response from:

maciejm
Poland
Grading comment
Dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3improwizowana/zorganizowana na poczekaniu narada
Michał Szewczyk
4chiński parlament
bartek
3narada bojowaStanislaw Pelc
3rejwach/sejmik
maciejm


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chiński parlament


Explanation:
Jest to prędzej adage. Jeśli pamętamy, jak działał /działa?/ chiński parlament to wiadomo - wszystko przechodzi jednogłośnie.

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rejwach/sejmik


Explanation:
sejmikowe kłótnie swary

Wbrew temu co pisze Bartek, wydaje mi się, że oni nie byli wcale jednomyślni - "as it did every time I said I wanted to do something they weren't keen on".
Dla pewności puściłbym to na English monolingual.
M.
idiom to chyba nie jest, tylko jak pisze Bartek powiedzenie.

maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3126
Grading comment
Dzieki

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
improwizowana/zorganizowana na poczekaniu narada


Explanation:
"We held a Chinese Parliament (impromptu meeting) with the Greeks to figure out what to do."
http://www.navyseals.com/dropzone/opcenter/report5.html

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-31 11:56:13 (GMT)
--------------------------------------------------

Ale znalazlem rowniez taka definicje:
\"Discussion among a group of soldiers, regardless of rank everyone gets an equal say, to agree a plan or course of action.\"
http://www.fortunecity.co.uk/meltingpot/back/904/glossc.htm


--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-31 18:08:54 (GMT)
--------------------------------------------------

Jesli oni tak nie bardzo wiedza co robic i zwoluja co chwile narady, to moze \"burza mózgów\" bylaby jakims rozwiazaniem?

Michał Szewczyk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 90

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hanna Burdon
45 mins
  -> thank you Hanna

agree  Barbara Szelest-VanDussen
5 hrs
  -> thank you Barbara

agree  leff
2 days2 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
narada bojowa


Explanation:
pasuje mi

Stanislaw Pelc
PRO pts in pair: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  maciejm: niestety nie ma czegoś takiego, jest albo "odprawa", albo potocznie "narada wojenna", a przecież nie wiemy o czym ci mudżaheddini radzili
1 day18 hrs