ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Other

Reference books

Polish translation: literatura przedmiotu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reference books
Polish translation:literatura przedmiotu
Entered by: Maciej Andrzejczak

13:49 Jan 15, 2008
English to Polish translations [PRO]
Other
English term or phrase: Reference books
nie wiem jaki jest odnosnik po polsku? podreczniki odniesienia, tak jakos glupio brzmi, wiec prosze o pomoc
Sylwia Dziuba
literatura przedmiotu
Explanation:
w tym kierunku bym poszedł

Literatura przedmiotu - wykaz bibliograficzny pozycji odnoszących się do tematu opracowanego zagadnienia, umieszczany zazwyczaj na końcu opracowania. Spis dzieł o powiązanej tematyce, przy czym wcale nie musi on oznaczać, że dane pozycje zostały w pracy wykorzystane.

Pojęcie literatury przedmiotu jest szersze od pojęcia bibliografii, w znaczeniu spisu dzieł wykorzystanych w opracowaniu.

Literatura przedmiotu to pozycje, z którymi autor opracowania zapoznał się osobiście, lub też zdobył o nich inne informacje, sam z nich mógł skorzystać, ale nie musiał, natomiast uważa, że innym osobom zajmującym się tą tematyką literatura ta może się przydać. Jest to coś w rodzaju literatury zalecanej.

Literatura przedmiotu może zostać podzielona przez opracowującego jej spis na literaturę podstawową i uzupełniającą.

Selected response from:

Maciej Andrzejczak
Grading comment
bardzo dziekuje wszystkim za pomoc - racja, w przyszlosci kazdy znajdzie tu cos dla siebie :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1bibliografia
whole grain
4pozycje naukowexxxvenue
4literatura przedmiotu
Maciej Andrzejczak
3słowniki, encyklopedie i leksykonyRobert Foltyn
3material zrodlowy
Edyta Sawin
3wydawnictwa/pozycje encyklopedyczne
Maciek Drobka


Discussion entries: 3





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
reference books
literatura przedmiotu


Explanation:
w tym kierunku bym poszedł

Literatura przedmiotu - wykaz bibliograficzny pozycji odnoszących się do tematu opracowanego zagadnienia, umieszczany zazwyczaj na końcu opracowania. Spis dzieł o powiązanej tematyce, przy czym wcale nie musi on oznaczać, że dane pozycje zostały w pracy wykorzystane.

Pojęcie literatury przedmiotu jest szersze od pojęcia bibliografii, w znaczeniu spisu dzieł wykorzystanych w opracowaniu.

Literatura przedmiotu to pozycje, z którymi autor opracowania zapoznał się osobiście, lub też zdobył o nich inne informacje, sam z nich mógł skorzystać, ale nie musiał, natomiast uważa, że innym osobom zajmującym się tą tematyką literatura ta może się przydać. Jest to coś w rodzaju literatury zalecanej.

Literatura przedmiotu może zostać podzielona przez opracowującego jej spis na literaturę podstawową i uzupełniającą.



Maciej Andrzejczak
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 156
Grading comment
bardzo dziekuje wszystkim za pomoc - racja, w przyszlosci kazdy znajdzie tu cos dla siebie :)

2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reference books
wydawnictwa/pozycje encyklopedyczne


Explanation:
ew. wydawnictwa/pozycje źródłowe
coś takiego

--------------------------------------------------
Note added at 2 mins (2008-01-15 13:52:03 GMT)
--------------------------------------------------

'encyklopedyczne' to ogólne określenie encyklopedii, słowników, leksykonów itp.

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2008-01-15 13:53:00 GMT)
--------------------------------------------------

Inny możliwy określnik: publikacje/prace

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2008-01-15 13:58:50 GMT)
--------------------------------------------------

Inna możliwość: podręczniki/wydawnictwa podręcznikowe (choć to ma szersze znaczenie i może być nieco mylące)

Maciek Drobka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 911

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
reference books
bibliografia


Explanation:
może po prostu tak

whole grain
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 170

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iwona Palka
3 hrs
  -> dzięki :)

50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reference books
material zrodlowy


Explanation:
material referencyjny, podreczniki zrodlowe, referencyjne...

Edyta Sawin
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 63

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reference books
słowniki, encyklopedie i leksykony


Explanation:
:)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-01-15 16:36:51 GMT)
--------------------------------------------------

A to wszystko razem:
wydawnictwa leksykograficzne

Robert Foltyn
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 109

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
reference books
pozycje naukowe


Explanation:
te z indeksami

Example sentence(s):
  • Please write a review of an index book in our field.
xxxvenue
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8