KudoZ home » English to Polish » Other

hardlines

Polish translation: artykuły metalowe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hardlines
Polish translation:artykuły metalowe
Entered by: Monika Rozwarzewska

23:17 Jan 15, 2008
English to Polish translations [PRO]
Other
English term or phrase: hardlines
nawet nie wiem dokładnie, do jakiej to kategorii przypisać... Tłumaczę sobie spokojnie tekst z zupełnie innej dziedziny, aż tu nagle autor zaskakuje mnie pytaniem "What is your department? Hardlines?"
Monika Rozwarzewska
Poland
artykuły metalowe
Explanation:
nie umiem znaleźć trafniejszego terminu, ale zobacz tutaj:

Hardlines
Definition: A store department or product line primarily consisting of merchandise such as hardware, housewares, automotive, electronics, sporting goods, health and beauty aids or toys.
http://tiny.pl/p8mp

Bardzo pojemna kategoria. W pierwszej chwili pomyślałam o art. przemysłowych, ale nie bardzo pasuje, bo jako komplementarne pojawiają się softlines:
Softlines
Definition: A store department or product line primarily consisting of merchandise such as clothing, footwear, jewelery, linens and towels.
http://tiny.pl/p8ml

Trzeba więc zaznaczyć jakoś tę "twardość" i metalowe chyba będą najbliższe.
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4produkty hardlines
MStanicki
4artykuły metalowe
allp
3stanowczosc, bezwzglednosc
Edyta Sawin


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stanowczosc, bezwzglednosc


Explanation:
hmm..

Edyta Sawin
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 63

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
artykuły metalowe


Explanation:
nie umiem znaleźć trafniejszego terminu, ale zobacz tutaj:

Hardlines
Definition: A store department or product line primarily consisting of merchandise such as hardware, housewares, automotive, electronics, sporting goods, health and beauty aids or toys.
http://tiny.pl/p8mp

Bardzo pojemna kategoria. W pierwszej chwili pomyślałam o art. przemysłowych, ale nie bardzo pasuje, bo jako komplementarne pojawiają się softlines:
Softlines
Definition: A store department or product line primarily consisting of merchandise such as clothing, footwear, jewelery, linens and towels.
http://tiny.pl/p8ml

Trzeba więc zaznaczyć jakoś tę "twardość" i metalowe chyba będą najbliższe.

allp
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 257

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  MStanicki: art. metalowe to nie toys, sporting goods czy beauty aids
3088 days

3088 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
produkty hardlines


Explanation:
nie ma odpowiednika w polskim i nie ma co go szukać. Można próbować opisywać np. "produkty użytku ogólnego/domowego z twardych materiałów", ale mało to przyjemne dla oka. Na szczęście jest to termin "branżowy" i powinien być zrozumiany dla target audience.

Generalnie chodzi o np. toys, furniture, electrical products, crockery, clothing accessories, pet accessories

MStanicki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4