KudoZ home » English to Polish » Other

guidance system

Polish translation: system orientacji


13:25 Feb 21, 2008
English to Polish translations [PRO]
Other
English term or phrase: guidance system
In the most infl uential corporations
today, a foundation of values and
standards provides a well-understood,
widely communicated guidance system
that ensures effective operations while
enabling people to make decisions appropriate
to local situations.

The key, I’ve concluded, is that a decisive
shift is occurring in what might
be called the guidance systems of these
global giants.
madziag
Polish translation:system orientacji
Explanation:
Też metafora, ale bardziej podmiotowo.

--------------------------------------------------
Note added at   47 min (2008-02-21 14:13:09 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/3xxqjb
Selected response from:

Jerzy Matwiejczuk
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1system naprowadzania
Maciek Drobka
4zbiór wytycznych (postępowania/zachowania)Polangmar
4system orientacji
Jerzy Matwiejczuk
4wytyczne operacyjne
Adam Lankamer


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
system naprowadzania


Explanation:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q="system naprowadzania&bt...

Osobiście zostawiłbym nazwę techniczną stosowaną np. w lotnictwie, ew. ujmując ją w nawiasy. To ładna metafora.
Wartości naprowadzają pracowników na właściwy kurs.

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2008-02-21 13:42:16 GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiście chodziło mi o cudzysłów, nie o nawiasy. Dziękuję Tomkowi.

Maciek Drobka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 911

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Poplawski: w cudzysłów, prawda?
12 mins
  -> tak, oczywiście; dziękuję za poprawkę

agree  Dilshod Madolimov
6 hrs
  -> thank you

disagree  Polangmar: Co ma do lotnictwo do psychologii (nauk społecznych)? Termin "guidance system" jest używany w bardzo wielu dziedzinach: http://je.pl/asyv .
11 hrs
  -> Dziękuję za komentarz; metafora lotnicza/nawigacyjna jest tu wg mnie bardzo trafna.

46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
system orientacji


Explanation:
Też metafora, ale bardziej podmiotowo.

--------------------------------------------------
Note added at   47 min (2008-02-21 14:13:09 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/3xxqjb

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 264
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Też zbyt technicznie.
10 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wytyczne operacyjne


Explanation:
hth

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1345

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Głównie w kontekstach medycznych i wojskowych: http://je.pl/20on || Jeśli celowo, to co innego (jednak mz. nietrafnie:). Bez przesady z tą przeróbką - "wytyczne operacyjne" i "zbiór wytycznych postępowania" to różne pojęcia (a kwerendy chyba nie było:)).
9 hrs
  -> celowo; nie zauważyłeś? a swoją drogą sam zaproponowałeś zupełnie ładną przeróbkę ;-)