KudoZ home » English to Polish » Other

Farsi

Polish translation: farsi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Farsi
Polish translation:farsi
Entered by: MonikaSojka

12:20 Aug 12, 2002
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: Farsi
Nazwa języka.
Eva Hussain
Australia
farsi
Explanation:
jest to jezyk perski, nalezacy do grupy jezykow iranskich; z tego co wiem, to sie nie tlumaczy
Selected response from:

MonikaSojka
United Kingdom
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +9farsi
MonikaSojka
4 +3perski
leff
5farsiPatrycja Ozcan-Karolewska (Podkańska)
5 -3IranskiAdela Bak


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +9
farsi


Explanation:
jest to jezyk perski, nalezacy do grupy jezykow iranskich; z tego co wiem, to sie nie tlumaczy


    Reference: http:///wiem.onet.pl/wiem/0106e5.html
MonikaSojka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 714
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Radek Podolski: przy czym Microsoft: Perski (Farsi)
19 mins
  -> dziekuje

agree  agusia: farsi - odmiana perskiego
40 mins
  -> dziekuje

agree  leff: perski (tłumaczy się, tłumaczy)
41 mins
  -> dziekuje

agree  Piotr Kurek
53 mins
  -> dziekuje

agree  maciejm: perski
2 hrs
  -> dziekuje

agree  Lota
3 hrs
  -> dziekuje

agree  labusga
3 hrs
  -> dziekuje

agree  bartek: Ładnie to leff rozwinął
16 hrs

agree  petrolhead
3296 days

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -3
Iranski


Explanation:
Modern Iranian language. Old Persian language.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-12 17:23:34 (GMT)
--------------------------------------------------

This is according to my American Webster\'s New Universal Unabridged Dictionary Fully Revised and Updated which states that Farsi is a modern Iranian language.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-12 17:31:25 (GMT)
--------------------------------------------------

Farsi: the modern Iranian language of Iran and western Afganistan, written in the Arabic alphabet.
*I did not make this up, this is according to my dictionary.

Adela Bak
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  leff: Nie istnieje język irański - językiem urzędowym Iranu jest perski (farsi)
40 mins
  -> A dlaczego istnieje w moim slowniku?: Webster's New Universal Unabridged Dictionary Fully Revised and Updated. Perhaps you're using an old dictionary.

disagree  pidzej: twierdzisz że w Websterze jest "irański"? Od kiedy Webster ma decydować o polskich słowach? Nawet Fully Revised and Fully Updated?
3 hrs
  -> You have misunderstood me. I have given my answer in Polish but my coment was in English since we are all bilingual here.

disagree  maciejm: juz Pani pisalem, ze jak tak bedziemy rozumowac, to "mów bez ogródek", będzie po angielsku "speak without a little garden", a "pokój z tobą" = "room with you"
16 hrs
  -> Mr. Maciej: Please stop picking on me! Remember "what goes around, comes around".

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
farsi


Explanation:
"Farsi" jest perskim słowem i opowiada angielskiemu Persian (language). Śłowo Farsi jako takie nie występuje po angielsku. I chodzi oczyeiście o urzędowy język Iranu.

Patrycja Ozcan-Karolewska (Podkańska)

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
perski


Explanation:
żeby położyć kres wątpliwościom, przytoczę kilka cytatów:

"Językiem urzędowym jest perski, w użyciu spotyka się kurdyjski, turecki."
[http://wiem.onet.pl/wiem/01301b.html]

"Języki urzędowe: perski (farsi); w użyciu języki: tur., arab., kurdyjski i in. "
[http://encyklopedia.pwn.pl/30700_1.html]

"Perski język,farsi język - z pd.-zach. grupy języków irańskich. Język Persów w Iranie, częściowo w Afganistanie. 3 okresy języka: staroperski (IX-IV w. p.n.e.) z zabytkami w piśmie klinowym; średnioperski, np. pahlawi (IV w. p.n.e. - IX/X w. p.n.e.); nowoperski (od X w. p.n.e.). Pismo arabskie"
[Leksykon PWN - Ludy i języki świata]

Jak widać, język nazywa się po polsku perski, a czasami dodawana jest informacja uzupełniająca, że zwie się on farsi (bo taka jest jego nazwa w języku perskim).

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: Rozsądna i prawdziwa odpowiedź
8 hrs

agree  maciejm: dokładnie tak, co potwierdza mój przyjaciel iranista. M>
12 hrs

agree  petrolhead
3296 days