KudoZ home » English to Polish » Other

eating urge

Polish translation: napad głodu / głodowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:eating urge
Polish translation:napad głodu / głodowy
Entered by: EwciaHo

07:24 Apr 9, 2008
English to Polish translations [PRO]
Other
English term or phrase: eating urge
I feel utterly helpless when it comes to feeling in control of my eating urges.
[może oprócz pragnienia, chęci i potrzeby istnieje jakieś trafniejsze słowo?]
kgas
Poland
napad głodu / głodowy
Explanation:
patrz blogi osób chorych na anoreksję / bulimię / kobiet w ciąży w Google :) termin b często stosowany i jasny

--------------------------------------------------
Note added at 8 days (2008-04-17 11:37:42 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

dziękuję :)
Selected response from:

EwciaHo
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4popęd do jedzeniaLuiza Jude
4napad głodu / głodowy
EwciaHo
4ochota na jedzenie/chec na jedzenie
~Ania~
3 +1napad łaknienia
Maciek Drobka
4przymus jedzenia
ironsz
3zachciankaMarek Daroszewski (MrMarDar)


Discussion entries: 1





  

Answers


0 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przymus jedzenia


Explanation:
?? :)

ironsz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zachcianka


Explanation:
chętka - można obejść (o ile kontekst pozwala): gdy nachodzi mnie chęć do zjedzenia czegoś - gdy nachodzi mnie mały głód (z reklamy, ale napad głodu to już jest inne znaczenie)

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 654

2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
napad łaknienia


Explanation:
Może tak?

http://tinyurl.com/4dfjuf

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-04-09 08:27:20 GMT)
--------------------------------------------------

ew. chwile nagłego/wzmożonego łaknienia

Maciek Drobka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 911

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PAS: a samo łaknienie nie wystarczy?
57 mins
  -> nie wiem, to są 'urges', więc nie wiem, czy wystarczy...

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ochota na jedzenie/chec na jedzenie


Explanation:
Moja propozycja.

~Ania~
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 46

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
popęd do jedzenia


Explanation:
jeszcze jedna wersja

Luiza Jude
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 37

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
napad głodu / głodowy


Explanation:
patrz blogi osób chorych na anoreksję / bulimię / kobiet w ciąży w Google :) termin b często stosowany i jasny

--------------------------------------------------
Note added at 8 days (2008-04-17 11:37:42 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

dziękuję :)

EwciaHo
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dziękuję!