KudoZ home » English to Polish » Other

pot still

Polish translation: aparat destylacyjny kotłowy


07:19 Apr 22, 2008
English to Polish translations [PRO]
Other
English term or phrase: pot still
Kategoria konkursowa alkoholu. Całość opisu brzmi: RUM Dark 100% pot still
Celina Jelon
Polish translation:aparat destylacyjny kotłowy
Explanation:
tak jest w słowniku technicznym

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2008-04-22 07:35:52 GMT)
--------------------------------------------------

przy czym - być może still jest użyte jako skrót od stillage (wywar gorzelniczy). Wtedy będzie to produkt destylacji z takiej aparatury
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2aparat destylacyjny kotłowyMarek Daroszewski (MrMarDar)
3destylator naczyniowy
skisteeps


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
aparat destylacyjny kotłowy


Explanation:
tak jest w słowniku technicznym

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2008-04-22 07:35:52 GMT)
--------------------------------------------------

przy czym - być może still jest użyte jako skrót od stillage (wywar gorzelniczy). Wtedy będzie to produkt destylacji z takiej aparatury

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 654
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  skisteeps: http://www.google.com/search?hl=en&q= aparat destylacyjny ko... (jakoś nie wpadłem na tę "naukową" nazwę).
4 mins

agree  Jerzy Matwiejczuk: Kocioł destylacyjny. Również typ destylacji.
7 mins

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
destylator naczyniowy


Explanation:
Nie znalazłem polskiej nazwy, ale masz tu linki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Sjb_whiskey_still.jpg
http://www.members.lycos.co.uk/bimbrownia/destylatory.html
w odróżnieniu od destylatore kolumnowego (column still)
http://www.google.com/search?hl=en&q=column still&btnG=Searc...

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2008-04-22 07:35:59 GMT)
--------------------------------------------------

Pot still jest głównie stosowany podczas destylacji whisky, koniaków, dżinu i rumu (alkohol zatrzymuje zapach zacieru). Wódkę destyluje sie w destylatorach kolumnowych, które są bardziej wydajne i nie przenoszą zapachów zacieru do destylowanego alkoholu (wódkę na ogół pije się nie ze względu na jej walory smakowo-zapachowe, a bardziej ze względu na skuteczność działania)..

skisteeps
Canada
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 57