ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Other

rubbing alcohol

Polish translation: alkohol techniczny/ techniczny alkohol izopropylowy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rubbing alcohol
Polish translation:alkohol techniczny/ techniczny alkohol izopropylowy
Entered by: Jarosław Napierała

10:17 Jul 18, 2008
English to Polish translations [PRO]
Other
English term or phrase: rubbing alcohol
rodzaj jakiegos płynu, w ktory zszokowana matka włożyła zmarły płód w celu przechowywania go w nim
aleksandra1507
alkohol techniczny/ techniczny alkohol izopropylowy
Explanation:
http://www.google.pl/search?hl=pl&suggon=0&client=firefox-a&...

http://www.apte.pl/produkt/tribactic_preparat_do_oczyszczani...

http://www.teleskopy.pl/forum_archiwum/read.php?f=4&i=3435&t...

http://pl.wikipedia.org/wiki/Alkohol_izopropylowy
Selected response from:

Jarosław Napierała
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1spirytus salicylowy/spirytus do dezynfekcji
Edyta Sawin
4spirytus skażonyMarek Daroszewski (MrMarDar)
4alkohol do dezynfekcji
iseult
3 +1alkohol techniczny/ techniczny alkohol izopropylowy
Jarosław Napierała


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
alkohol techniczny/ techniczny alkohol izopropylowy


Explanation:
http://www.google.pl/search?hl=pl&suggon=0&client=firefox-a&...

http://www.apte.pl/produkt/tribactic_preparat_do_oczyszczani...

http://www.teleskopy.pl/forum_archiwum/read.php?f=4&i=3435&t...

http://pl.wikipedia.org/wiki/Alkohol_izopropylowy

Jarosław Napierała
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 103
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bubz: alkohol izopropylowy lub izopropanol
23 hrs
  -> dziękuję :) !

53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
alkohol do dezynfekcji


Language variant: spirytus skażony wg Kosciuszki

Explanation:
70% isopropyl,

najczesciej uzywany do dezynfekcji - dlatego proponuje taka nazwe


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-07-18 11:23:27 GMT)
--------------------------------------------------

proponuje inna nazwe niz Jarek dlatego, ze te "rubbing alkohole" maja czasem jakies dodatki, np. zapachowe:
http://www.cvs.com/CVSApp/cvs/gateway/detail?prodid=382734&p...^Query=rubbing+alcohol^SEARCH.x=37^SEARCH.y=8

iseult
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spirytus skażony


Explanation:
tak podaje Kościuszko

potocznie denaturat (wg Wikipedii)


Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 654

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
spirytus salicylowy/spirytus do dezynfekcji


Explanation:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Spirytus_salicylowy

Edyta Sawin
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 63

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PanPeter: zarówno do dezynfekcji powierzchniowej, jak też do nacierania bolacych miesni - jest to alkohol izopropylowy
36 mins

neutral  iseult: spirytus salicylowy ma inny sklad chemiczny...
1 hr