KudoZ home » English to Polish » Other

locust capitalist

Polish translation: drapieżny kapitalista


07:42 Aug 25, 2008
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Other
English term or phrase: locust capitalist
Chyba jednak społeczeństwo, nie biznes/gospodarka.

Jeden z możliwych celów dla Europy na najbliższe lata.

Doing more to regulate so-called locusts capitalists, who buy up companies with borrowed money, then strip them to the core and then sell the good parts with hefty profits.

W dalszej części ankiety okazuje się, że jest to jedno z określeń funduszy typu private equity. Pewnie badają reakcje respondentów na różne rzeczy w zależności od tego, jak się te rzeczy nazwie.
Maciek Drobka
Poland
Polish translation:drapieżny kapitalista
Explanation:
ciut łagodniej niż krwiożerczy
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
Ta odpowiedź wydała mi się najodpowiedniejsza.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2krwiożerczy kapitalista/głodny krwi kapitalista
Adam Lankamer
3bezwzględny kapitalistaBubz
3drapieżny kapitalista
allp
3bezlitosny kapitalistaAno Nym
3kapitalista-szarańcza
Sebastian Magier


Discussion entries: 2





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
krwiożerczy kapitalista/głodny krwi kapitalista


Explanation:
aż strach się bać ;-)

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1345

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  allp: i on ma zęby i jeszcze pazury
3 hrs

agree  Bubz: Metafora byc moze polega na tym, ze obydwa gatunki zywia sie moze nie doslownie krwia, ale cudzym nieszczesciem
12 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kapitalista-szarańcza


Explanation:
Tak dosłownie, żeby zachować pejoratywny kontekst.

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2008-08-25 08:10:05 GMT)
--------------------------------------------------

to moze 'kapitalistyczna szarańcza'

Sebastian Magier
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bezlitosny kapitalista


Explanation:
propozycja.
w koncu 'strip them to the core' opisuje owych kapitalistow w nieco negatywnym swietle

Ano Nym
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in SwedishSwedish

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
drapieżny kapitalista


Explanation:
ciut łagodniej niż krwiożerczy

allp
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 257
Grading comment
Ta odpowiedź wydała mi się najodpowiedniejsza.

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bezwzględny kapitalista


Explanation:
chyba nie ma zadnej kolokacji z udzialem zwierzat

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2008-08-25 21:10:28 GMT)
--------------------------------------------------

To okreslenie bynajmniej nie ma byc slabe - jest to bardzo ostra krytyka chciwosci, bezwzglednosci tych kapitalistow oraz faktu, ze nie inwestuja a wrecz przeciwnie 'wysysaja' firmy.
"This new critique of capitalism recently culminated in a series of attacks by the leader of the Social Democratic Party, Franz Müntefering. He accused entrepreneurs who outsource production to low-wage countries of showing excessive greed and lack of social responsibility, and he compared the managers of international equity funds to a plague of locusts that occupy companies, exploit them, and move on after their destructive work is done".
http://www.cesifo-group.de/portal/page/portal/ifoHome/B-poli...



Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 166