KudoZ home » English to Polish » Other

life science

Polish translation: nauki biologiczne


21:39 Oct 23, 2002
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: life science
Jakoś mi tu nie pasują nauki przyrodnicze, bo tekst dotyczy outsourcingu w biznesie. Czy "life science" może mieć jeszcze jakieś inne znaczenie?

"Respondents represented seven major industry segments:
consumer products and retail, financial services, healthcare, _life science_, telecommunications, energy/utilities/chemicals, and manufacturing."
Piotr Bienkowski
Poland
Polish translation:nauki biologiczne
Explanation:
tak zdarzalo mi sie to tlumaczyc

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-23 21:48:26 (GMT)
--------------------------------------------------

choc to w biznesie. Nie przyrodnicze (bo np. geologia tu sie nie zalapuja). Ale np. zwiazane z medycyna.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-24 06:53:58 (GMT)
--------------------------------------------------

W Current Contents, najwazniejszym informatorze o ukazujacych sie artykulach naukowych jest podzial m.in na Environmental i Agricultutal Sciences oraz Life Sciences własnie, które obejmuj± m.in. biochemie, fijologie, immunologie, mikrobiologie etc.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-24 09:03:58 (GMT)
--------------------------------------------------

A nauki biologiczne, to moze byc teraz niezly biznes - chociazby badania genetyczne
Selected response from:

Jakub Szacki
Poland
Grading comment
Dziękuję. Ta odpowiedź jest najbardziej trafna, chociaż do tej chwili nie mam ostatecznego tłumaczenia (zob. dodatkowe informacje)
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5nauki biologiczne
Jakub Szacki
3 +2nauki o przyrodzie ożywionej
leff


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
nauki biologiczne


Explanation:
tak zdarzalo mi sie to tlumaczyc

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-23 21:48:26 (GMT)
--------------------------------------------------

choc to w biznesie. Nie przyrodnicze (bo np. geologia tu sie nie zalapuja). Ale np. zwiazane z medycyna.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-24 06:53:58 (GMT)
--------------------------------------------------

W Current Contents, najwazniejszym informatorze o ukazujacych sie artykulach naukowych jest podzial m.in na Environmental i Agricultutal Sciences oraz Life Sciences własnie, które obejmuj± m.in. biochemie, fijologie, immunologie, mikrobiologie etc.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-24 09:03:58 (GMT)
--------------------------------------------------

A nauki biologiczne, to moze byc teraz niezly biznes - chociazby badania genetyczne

Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857
Grading comment
Dziękuję. Ta odpowiedź jest najbardziej trafna, chociaż do tej chwili nie mam ostatecznego tłumaczenia (zob. dodatkowe informacje)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lota
1 hr

agree  Piotr Kurek
6 hrs

agree  anglista: jak najbardziej - zgodnie z S.N-T (i definicją w Cambridge IDE: "one of the sciences dealing with the structure and behaviour of living things, including human beings, such as botany, zoology, biochemistry and anthropology")
11 hrs

agree  Roman Palewicz
16 hrs

agree  amat
1 day9 hrs

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
nauki o przyrodzie ożywionej


Explanation:
może tak
life science
any of various sciences, as botany or zoology, dealing with living creatures and their life processes
[Webster's]

Czyli tu np. fizjologia czy psychologia

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lota
1 hr

agree  Przemysław Szkodziński
10 hrs