KudoZ home » English to Polish » Other

operate

Polish translation: operuje z portów USA


09:20 Oct 25, 2002
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: operate
Contract of employment
Monthly salary while the vessel is operating from U.S.A ports.
magda
Polish translation:operuje z portów USA
Explanation:
tak się zwyczajowo mówi - operuje z portów Wybrzeża Wschodniego, europejskich etc.

Tzn. wypływa z nich i do nich zawija.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6operuje z portów USA
Andrzej Lejman
5 +2operuje
bartek
4 +2operuje
leff
3wychodzicJacek Krankowski
2 +1wyplywa w rejsy z portow USAPiotr Kurek


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wychodzic


Explanation:
statek wychodzi z portow USA

no bo chyba nie:

jest eksploatowany z portow USA?

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

9 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
wyplywa w rejsy z portow USA


Explanation:
propozycja
pwk

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1716

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pidzej: pływa z portów
5 hrs
  -> dziękuję

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
operuje z portów USA


Explanation:
tak się zwyczajowo mówi - operuje z portów Wybrzeża Wschodniego, europejskich etc.

Tzn. wypływa z nich i do nich zawija.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Krankowski: Podoba mi sie
10 mins

agree  btweng2: tak, to znaczenie jest poprawne
23 mins

agree  leff
52 mins

agree  lim0nka
1 hr

agree  Hanna Burdon
1 hr

agree  Przemysław Szkodziński
3 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
operuje


Explanation:
... statek (jednostka) operuje z portów USA

Statki, floty, okręty operują

Statek operuje z Mombasy i sporadycznie zapuszcza się również przez Malediwy na Sri Lankę oraz wzdłuż afrykańskiego wybrzeża na południe, aż do Cape Town.
http://wdabr.gdansk.tpsa.pl/virtual/wdabr/CruisingWD1.htm

BLUE CLIPPER operuje zasadniczo jako jednostka czarterowa. Jego najbardziej znamienita podroz, nazwana "Sladami Hennessy" - rozpoczela
http://august.v-lo.krakow.pl/~sergio/zswiat.htm

Następnie okręt operuje między Antylami i Azorami, topiąc 3 statki. 8 stycznia 1941 roku opuszcza wody południowego Atlantyku
http://pzkfw.tripod.com/technika/niemcy/okrety/deutschland.h...

marynarka wojenna dysponuje czterema flotami: Pacyficzną - która operuje na Oceanie Spokojnym, Bałtycką - która operuje na Bałtyku i Morzu Północnym, Arktyczną -
http://pka.bj.uj.edu.pl/~ufo/artykuly/tkat.htm

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  btweng2
18 mins
  -> Dzięki :-)

agree  leff
46 mins
  -> Dzięki :-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
operuje


Explanation:
statek operuje z portów USA

"operować = 2. «działać, być czynnym»
Flota rybacka operująca na północnym Atlantyku."
[Słownik Języka Polskiego]

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: I racja :-)
48 mins

agree  btweng2: tak
2 days22 hrs