ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Other

duct tape

Polish translation: Wodoodporna tasma klejaca

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:duct tape
Polish translation:Wodoodporna tasma klejaca
Entered by: Yvonne Krystman - McCormick

18:09 Feb 1, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
English term or phrase: duct tape
brak kontekstu. Z grubsza wiadomo o co chodzi, tylko jak to nazwać.
Roman Palewicz
Poland
Wodoodporna tasma klejaca lub Mocna tasma klejaca
Explanation:
Wydaje mi sie ze nie ma jednoznacznego odpowiednika w jezyku polskim. Moze byc jeszcze srebna tasma klejaca- jako, ze duck tape jest zawsze srebrna. Ale chyba jej najwazniejszymi atrybutami jest to ze jest mocna i wodoodporna.
Selected response from:

Yvonne Krystman - McCormick
Grading comment
Dziękuję. Najprawdopodobniej skorzystam z przymiotnika "srebrna"
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2taśma duct tape
Adam Zakrzewski
4 +1Wodoodporna tasma klejaca lub Mocna tasma klejaca
Yvonne Krystman - McCormick
3tasma zbrojona
GingerR


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Wodoodporna tasma klejaca lub Mocna tasma klejaca


Explanation:
Wydaje mi sie ze nie ma jednoznacznego odpowiednika w jezyku polskim. Moze byc jeszcze srebna tasma klejaca- jako, ze duck tape jest zawsze srebrna. Ale chyba jej najwazniejszymi atrybutami jest to ze jest mocna i wodoodporna.

Yvonne Krystman - McCormick
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 30
Grading comment
Dziękuję. Najprawdopodobniej skorzystam z przymiotnika "srebrna"

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michał Kraska: tylko i wyłącznie!
2640 days

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
taśma duct tape


Explanation:
W tej rodzinie produktów Seleny znajduje się prawie wszystko: taśma malarska, taśma łazienkowa, taśma duct tape, taśma do płyt kartonowo-gipsowych (na ilustracji obok), taśma do wykładzin, taśma aluminiowa, ścierna i łazienkowa, taśma mocująca piankowa i taśma do pakowania.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-02-01 18:20:07 (GMT)
--------------------------------------------------

albo:
taśma samoprzylepna uniwersalna DUCT-TAPE

http://www.3d-lublin.com.pl/dane_tasmy.htm


    Reference: http://www.polbox.pl/users/pegasus/dziennikarze/selena/nowos...
Adam Zakrzewski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 908

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pawel Czernecki: uniwersalna taśma samoprzylepna
12 mins

agree  Joanna Carroll: agree with EPPE
38 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tasma zbrojona


Explanation:
tasma samoprzylepna zbrojona
lub
tasma samoprzylepna wzmocniona

od zbrojenia/wzmocnienia tasmy siatka

zetknelam sie z takim tlumaczeniem

propozycja

GingerR
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 515

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  anglista: wzmacniania - tak; zbrojona? - no to TAMTEN tłumacz najwyraźniej nabroił, zbrojenie może być - konstruckjci żelbetowej, docieraka, narzędzi wiertniczych, szybu (Leksykon Naukowo-Techniczny); link jest jeden - a jego polszczyzna potoczna
1 hr
  -> nie przecze :) i dzieki za wyjasnienie