KudoZ home » English to Polish » Other

ABV

Polish translation: % obj.


21:25 Mar 22, 2003
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: ABV
'amount by volume' alkoholu; jak to krotko napisac, zeby sie zmiescilo w tabelce?
MonikaSojka
United Kingdom
Polish translation:% obj.
Explanation:
a tak na RODZIMEJ butelce w MOIM barku
:)

właściwie, jeśli nie wynika to jasno z kontekstu to powinno się napisać:
% obj. alk.

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 września 2000 r. ...
... - O objętościowej mocy alkoholu większej niż 45,4% obj., w pojemnikach
zawierających: 2208 60 91 0. - - - 2 litry lub mniej. l 100% alk. ...
www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0942.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-22 22:43:53 (GMT)
--------------------------------------------------

Inny wariant:
stopnie (º)

Tanie winka - Jabol, Pryta, Siara, Alpaga...wszystko o tanich ...
... procenty objętościowe (% obj.) oznaczane zwykle w stopniach. Tak np. wódka
o mocy 40º czyli 40% obj. zawiera 40 l czystego alkoholu w 100 l wódki. ...
www.holee.host.sk/slownik/m.html

Problem tylko w tym, że kontaminują się z tzw. proof
w UK 70º = 40%
w US 80º = 40%


--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-22 23:05:21 (GMT)
--------------------------------------------------

I jeszcze jeden, najbardziej formalny:
alk. % V/V

Zawartość paliwa lekkiego w wodzie jest to ilość paliwa wyrażona w % V/V (procent
objętościowy), która...
www.ig.pwr.wroc.pl/studia/chemia_srodowiska.doc

Benzen max 5 % (V/V)
www.paliwa.pl/tech/faq.html

... Składa się z 40 do 60% (V/V) reformatu, od 15 do 40% (V/V) benzyny z ...
www.arsinfo.pl/arspatent/wyd/bup_99/bup21_99/html/wyn21c.ht...

Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 23 grudnia 2002 r.
... 4.3. 95% (v/v) etanol, ...
www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0107.htm

Temat całkiem-całkiem, ale tak na sucho ;) to chyba wystarczy
Selected response from:

Wit
Grading comment
dziekuje, wybralam obj.alk.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1%Vol.
bartek
4% obj.
Wit


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
%Vol.


Explanation:
Tak pisze na butelce w moim barku. A przed tym stoi 36. W sumie 36%Vol.

Ehm, ehm.........

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-22 22:06:29 (GMT)
--------------------------------------------------

Analyses may also be reported quantitatively. The actual concentration of the drug is expressed as a certain amount per volume of urine. Depending on the drug or the drug metabolite that is being analyzed, urine concentrations may be expressed
https://www.drugscreenproducts.com/faq/faq(26).htm

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Carroll
1 min
  -> Domowe sposoby są najlepsze ;-))))

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
% obj.


Explanation:
a tak na RODZIMEJ butelce w MOIM barku
:)

właściwie, jeśli nie wynika to jasno z kontekstu to powinno się napisać:
% obj. alk.

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 września 2000 r. ...
... - O objętościowej mocy alkoholu większej niż 45,4% obj., w pojemnikach
zawierających: 2208 60 91 0. - - - 2 litry lub mniej. l 100% alk. ...
www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0942.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-22 22:43:53 (GMT)
--------------------------------------------------

Inny wariant:
stopnie (º)

Tanie winka - Jabol, Pryta, Siara, Alpaga...wszystko o tanich ...
... procenty objętościowe (% obj.) oznaczane zwykle w stopniach. Tak np. wódka
o mocy 40º czyli 40% obj. zawiera 40 l czystego alkoholu w 100 l wódki. ...
www.holee.host.sk/slownik/m.html

Problem tylko w tym, że kontaminują się z tzw. proof
w UK 70º = 40%
w US 80º = 40%


--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-22 23:05:21 (GMT)
--------------------------------------------------

I jeszcze jeden, najbardziej formalny:
alk. % V/V

Zawartość paliwa lekkiego w wodzie jest to ilość paliwa wyrażona w % V/V (procent
objętościowy), która...
www.ig.pwr.wroc.pl/studia/chemia_srodowiska.doc

Benzen max 5 % (V/V)
www.paliwa.pl/tech/faq.html

... Składa się z 40 do 60% (V/V) reformatu, od 15 do 40% (V/V) benzyny z ...
www.arsinfo.pl/arspatent/wyd/bup_99/bup21_99/html/wyn21c.ht...

Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 23 grudnia 2002 r.
... 4.3. 95% (v/v) etanol, ...
www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0107.htm

Temat całkiem-całkiem, ale tak na sucho ;) to chyba wystarczy

Wit
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 512
Grading comment
dziekuje, wybralam obj.alk.