KudoZ home » English to Polish » Other

air group

Polish translation: grupa lotnicza


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:air group
Polish translation:grupa lotnicza
Entered by: Hanna Burdon

13:58 Mar 26, 2003
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: air group
Kontekst:
"Instead of relying on a perfunctory search for an enemy he did not expect to find, Admiral Nagumo, the alert predator, has all his escorts' float planes in the air before dawn searching determinedly for the enemy; his air groups are primed on deck, ready to strike at the first opportunity."
Definicja:
"a unit of the United States air force larger than a squadron and smaller than a wing"
http://www.onelook.com/?w=air group&ls=a
Hanna Burdon
United Kingdom
grupa bojowa
Explanation:
Skrzydło lotnicze, związek taktyczny w lotnictwie wojskowym krajów anglosaskich, zwykle złożony z 3-5 dywizjonów (w RAF) lub 9-12 eskadr (w USAF).

Jak widać w polskim nie ma stosownego odpowiednika w nazewnictwie wojskowym.
Selected response from:

xxxtsn
Grading comment
Napiszę "grupa lotnicza". Dziękuję bardzo za pomoc!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1grupa bojowaxxxtsn
4dywizjon
bartek


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dywizjon


Explanation:
tak twierdzi domowy historyk :-)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-26 14:08:50 (GMT)
--------------------------------------------------

Po zakończeniu wojny 13 i 14 eskadra tworzące V Dywizjon Myśliwski, znalazły się w składzie 3 Pułku Lotniczego, powstałego na lotnisku Ławica na podstawie rozkazu Ministra Spraw Wojskowych z dnia 20 lipca 1921 roku.
http://www.republika.pl/jw2452/rodowod.htm

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
grupa bojowa


Explanation:
Skrzydło lotnicze, związek taktyczny w lotnictwie wojskowym krajów anglosaskich, zwykle złożony z 3-5 dywizjonów (w RAF) lub 9-12 eskadr (w USAF).

Jak widać w polskim nie ma stosownego odpowiednika w nazewnictwie wojskowym.


    Reference: http://wiem.onet.pl/wiem/00e4f3.html
xxxtsn
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 64
Grading comment
Napiszę "grupa lotnicza". Dziękuję bardzo za pomoc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pawel Czernecki: tak też twierdzi słownik wojskowy - grupa (lotn.am - jednostka organizacyjna większa od dywizjonu, ale mniejsza od skrzydła)
19 mins