KudoZ home » English to Polish » Other

displacement

Polish translation: przemieszczenie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:displacement
Polish translation:przemieszczenie
Entered by: xxxnaska

11:50 Mar 28, 2003
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: displacement
repression - the desire for love is repressed because it makes us vulnerable. we then focus on safer things, psychologists call this desplacement.
xxxnaska
przemieszczenie
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-28 12:00:20 (GMT)
--------------------------------------------------

\"przemieszczenie - ma miejsce gdy popędy zach. wywołane sytuacją frustracyjna przenoszą się na inne\"
[http://studia.korba.pl/sciagi/psychologia/1,5711,608,art.htm...]
Selected response from:

leff
Grading comment
wielkie dzieki!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3przemieszczenie
leff
5 +1przeniesienieamat
4 +1przeniesienie uczucia
Maciej Andrzejczak


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
przeniesienie


Explanation:
propozycja

amat
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 869

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vladex: nie to, żebym był obeznany z psychologią, ale przeniesienie z czymś mi się kojarzy, a przemieszczenie - nie
3 mins

agree  Szymon Cegielka: zajecia z psychologii jeszcze pamietam - na pewno "przeniesienie"
19 mins

disagree  nikita11: przeniesienie to nie jest to samo co przemieszczenie. powyższa definicja odpowiada raczej definicji przemieszczenia
22 mins

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
przemieszczenie


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-28 12:00:20 (GMT)
--------------------------------------------------

\"przemieszczenie - ma miejsce gdy popędy zach. wywołane sytuacją frustracyjna przenoszą się na inne\"
[http://studia.korba.pl/sciagi/psychologia/1,5711,608,art.htm...]

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
wielkie dzieki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vladex: chyba wszyscy mają trochę racji :-) http://www.polbox.com/u/ul7a0w/Mechanizmy_obronne_polegajace...
8 mins

agree  nikita11: zdecydowanie przemieszczenie; przeniesienie to "transference"
16 mins
  -> dzięki, nie wiedziałem żem taki mądry :-)

agree  bartek: Mądrość, mądrością. Refleks też się liczy ;-)
24 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
przeniesienie uczucia


Explanation:
.

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 4026

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vladex: chyba wszyscy mają trochę racji :-) http://www.polbox.com/u/ul7a0w/Mechanizmy_obronne_polegajace...
6 mins