KudoZ home » English to Polish » Other

"Whatever it wishes to get, it purchases at the cost of the soul"

Polish translation: trudna jest walka z pożądaniem, a to, czego ono pragnie, dzieje się kosztem duszy


11:51 Mar 28, 2003
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: "Whatever it wishes to get, it purchases at the cost of the soul"
quote: Heraclitus
xxxnaska
Polish translation:trudna jest walka z pożądaniem, a to, czego ono pragnie, dzieje się kosztem duszy
Explanation:
to jest chyba fragment dłuższego cytatu:

"trudna jest walka z pożądaniem, a to, czego ono pragnie, dzieje się kosztem duszy" (Diels, 22 B 85). Ta ostatnia Heraklitowa maksyma przytoczona w Plutarchowym Koriolanie, znana była również Arystotelesowi.
http://www.wiw.pl/filozofia/filozofowie/heraklit_005.asp

"It is hard to fight with one's heart's desire. Whatever it wishes to get, it purchases at the cost of soul."
http://www.wku.edu/~jan.garrett/302herac.htm
Selected response from:

Pawel Czernecki
Grading comment
wielkie dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5płaci cenę duchową za wszelkie zachcianki/ potrzebyamat
4trudna jest walka z pożądaniem, a to, czego ono pragnie, dzieje się kosztem duszy
Pawel Czernecki


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
trudna jest walka z pożądaniem, a to, czego ono pragnie, dzieje się kosztem duszy


Explanation:
to jest chyba fragment dłuższego cytatu:

"trudna jest walka z pożądaniem, a to, czego ono pragnie, dzieje się kosztem duszy" (Diels, 22 B 85). Ta ostatnia Heraklitowa maksyma przytoczona w Plutarchowym Koriolanie, znana była również Arystotelesowi.
http://www.wiw.pl/filozofia/filozofowie/heraklit_005.asp

"It is hard to fight with one's heart's desire. Whatever it wishes to get, it purchases at the cost of soul."
http://www.wku.edu/~jan.garrett/302herac.htm


    Reference: http://www.wiw.pl/filozofia/filozofowie/heraklit_005.asp
    Reference: http://www.wku.edu/~jan.garrett/302herac.htm
Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1049
Grading comment
wielkie dzięki!

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
płaci cenę duchową za wszelkie zachcianki/ potrzeby


Explanation:
propozycja

amat
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 869