KudoZ home » English to Polish » Other

they begin to 'own' their feelings

Polish translation: przejmują kontrolę nad swoimi uczuciami


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:they begin to 'own' their feelings
Polish translation:przejmują kontrolę nad swoimi uczuciami
Entered by: xxxnaska

11:55 Mar 28, 2003
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: they begin to 'own' their feelings
Expressing anger: when codependent adolescents can learn not to feel guilt over expressing anger they begin to own' their feelings
xxxnaska
przejmują kontrolę nad swoimi uczuciami
Explanation:

Problem współuzależnienia polega między innymi na tym, że osoba współuzależniona jest "bezwolna" nie potrafi kontrolować własnych uczuć i działań. To co robi i czuje dzieje się właściwie poza nią i bez jej wpływu. Jednym z celów terapii współuzależnienia jest własnie odzyskanie poczucia kontroli.

Niechcący skasowałam więc wklejam jeszcze raz ;)
Selected response from:

nikita11
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5stają się panami/ władcami swych uczućamat
5przejmują kontrolę nad swoimi uczuciami
nikita11
3zaczynaj± akceptować swoje uczucia
Hanna Burdon


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
stają się panami/ władcami swych uczuć


Explanation:
prop.

amat
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 869

55 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
przejmują kontrolę nad swoimi uczuciami


Explanation:

Problem współuzależnienia polega między innymi na tym, że osoba współuzależniona jest "bezwolna" nie potrafi kontrolować własnych uczuć i działań. To co robi i czuje dzieje się właściwie poza nią i bez jej wpływu. Jednym z celów terapii współuzależnienia jest własnie odzyskanie poczucia kontroli.

Niechcący skasowałam więc wklejam jeszcze raz ;)

nikita11
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 143
Grading comment
dzięki

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zaczynaj± akceptować swoje uczucia


Explanation:
przestaj± ukrywać uczucia, zaczynaj± przyznawać się do swoich uczuć; w tym znaczeniu równoznaczne z "acknowledge"; często spotykane w różnych tekstach psychologicznych (zwłaszcza w wyrażeniu "to own a problem", czyli przyj±ć do wiadomo¶ci fakt, że samemu ma się problem, zamiast szukać winnego)

Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199