KudoZ home » English to Polish » Other

assistant editor

Polish translation: sekretarz redakcji


14:58 May 25, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
English term or phrase: assistant editor
Asystent redaktora naczelnego czy ktoś wyżej? Chodzi o gazetę.

Wydaje mi się, że była niedawno dyskusja na ten temat (albo bardzo podobny), ale nie mogę jej znaleźć w glosariuszu.
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:sekretarz redakcji
Explanation:
bo w moim pytaniu nazwano to 'editorial assistant'

Editorial Assistant

or 'Assistant Editor'

Even if the role can be like a secretary, in English the standard title has the 'dignity' of a member of editorial staff.
As a journalist I never met anyone in the office called a 'secretary'!

--------------------------------------------------------------------------------
http://www.proz.com/?sp=h&id=387706&keyword=sekretarz

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-25 16:53:07 (GMT)
--------------------------------------------------

Wpisz sobie w google \"sekretarz assistant editor\" [bez skowyczków]. Pamiętam, że widziałam duża ilość takiego traktowania tego asystenta, czyli jako sekretarza :-)
Selected response from:

bartek
Grading comment
Dzięki, pasuje. :)
Znalazłam też zakres obowiązków sekretarza redakcji.
http://www.kiz.pl/praca_s_red.htm
Może komuś się przyda.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1asystent redaktora
Miroslawa Jodlowiec
5sekretarz redakcji
bartek
2zastępca redaktora naczelnegokingusia


Discussion entries: 1





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
sekretarz redakcji


Explanation:
bo w moim pytaniu nazwano to 'editorial assistant'

Editorial Assistant

or 'Assistant Editor'

Even if the role can be like a secretary, in English the standard title has the 'dignity' of a member of editorial staff.
As a journalist I never met anyone in the office called a 'secretary'!

--------------------------------------------------------------------------------
http://www.proz.com/?sp=h&id=387706&keyword=sekretarz

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-25 16:53:07 (GMT)
--------------------------------------------------

Wpisz sobie w google \"sekretarz assistant editor\" [bez skowyczków]. Pamiętam, że widziałam duża ilość takiego traktowania tego asystenta, czyli jako sekretarza :-)


    Reference: http://www.proz.com/?sp=h&id=387706&keyword=sekretarz
bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743
Grading comment
Dzięki, pasuje. :)
Znalazłam też zakres obowiązków sekretarza redakcji.
http://www.kiz.pl/praca_s_red.htm
Może komuś się przyda.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
asystent redaktora


Explanation:
moze byc to redaktor naczelny i nie tylko

Miroslawa Jodlowiec
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 234

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxgracee
9 days

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zastępca redaktora naczelnego


Explanation:
Wydaje mi się, że może to być zastępca redaktora naczelnego, chociaż pewności nie mam.

kingusia
Poland
PRO pts in pair: 61