KudoZ home » English to Polish » Other

rules of construction

Polish translation: zasady budowy


11:29 Jul 1, 2003
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: rules of construction
Capitalised terms have the meaning given to them in the agreement and the rules of construction referred to therein apply to this.
O co chodzi? Nie mogę wydobyć sensu.
jo_loop
United Kingdom
Polish translation:zasady budowy
Explanation:
Wyrażenia (pisane dużymi literami) mają znaczenie takie jak nadane im w umowie a zasady budowy odnoszące się do nich mają (tu) zastosowanie.

PS. Jesteś pewny że rules of constarctions nie mają cudzysłowiów?

Jakby nie było jest to jakś baza do lepszego ujęcia tego w słowa.

Selected response from:

Gregor
Grading comment
dzięki
jakoś tak musi być
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1zasady interpretacjismok
4zasady budowy
Gregor
3reguły budowy
leff
3zasady konstuowania (znaczen)
Beata Drezek


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reguły budowy


Explanation:
jak np. tu:

"Poznają też reguły budowy i stosowania strategii marketingowych w działalności
na eurorynku "


    Reference: http://www.ae.katowice.pl/wersja_polska/organizacja_uczelni/...
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  mike23: Rule of Construction is a rule used for interpreting legal instruments
4392 days

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zasady budowy


Explanation:
Wyrażenia (pisane dużymi literami) mają znaczenie takie jak nadane im w umowie a zasady budowy odnoszące się do nich mają (tu) zastosowanie.

PS. Jesteś pewny że rules of constarctions nie mają cudzysłowiów?

Jakby nie było jest to jakś baza do lepszego ujęcia tego w słowa.



Gregor
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 347
Grading comment
dzięki
jakoś tak musi być

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  mike23: Rule of Construction is a rule used for interpreting legal instruments
4392 days

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zasady konstuowania (znaczen)


Explanation:
Moze tak?
Terminy/zwroty napisane z duzej litery maja znaczenie nadane im w umowie nadane zgodnie ze stosowanymi zasadami konstruowania (terminow).

Wydaje mi sie, ze chodzi tu o zespol zasad, na podstawie ktorych konstruuje sie terminologie.


4 [C] SPECIALIZED the way in which the words in a sentence or phrase are arranged:
The writer has used several complex grammatical constructions.



    Reference: http://dictionary.cambridge.org/define.asp?key=16515&dict=CA...
Beata Drezek
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 133

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  mike23: Rule of Construction is a rule used for interpreting legal instruments
4392 days

3030 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
zasady interpretacji


Explanation:
reguły interpretacji terminów zawartych w umowie lub warunków/zapisów umowy

smok
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 364

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23
1361 days