KudoZ home » English to Polish » Other

police cars

Polish translation: wozy policyjne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:police cars
Polish translation:wozy policyjne
Entered by: JamesBarto

22:31 Jul 6, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
English term or phrase: police cars
Three police cars were in front of the house.
JamesBarto
wozy policyjne
Explanation:
This form is slightly informal but much frequently used

"Sporo z nich to wozy policyjne, ktore przyjechaly
tuz przed zawaleniem sie pierwszego budynku"

"Na miejscu pozostała
jedynie armatka wodna i trzy wozy policyjne."
Selected response from:

leff
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1samochody policyjneWaldekP
4wozy policyjne
leff


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
samochody policyjne


Explanation:
Zakładam, że "police car" to może być też samochód cywilny z "kogutem" - powstrzymuje mnie to od zastosowania określenia "radiowozy"

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-07 00:09:11 (GMT)
--------------------------------------------------

Links:
\"Świadkowie mówią o piekle, jakie rozpętało się w Casablance, kiedy do akcji ruszyły karetki pogotowia i samochody policyjne. \" (http://wiadomosci.tvp.pl/pogoda/1,2003051736664.strona)
\"Przedtem, gdy zauwazylysmy samochody policyjne - wyjasnia Julia..\"
(http://www.dziennik.com/www/dziennik/inne/artykuly/promyk-na...


--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-07 00:20:10 (GMT)
--------------------------------------------------

As far as \"much frequently used” is concerned:
acc. to Google
”samochody policyjne” : ”wozy policyjne” = 132 : 195
BUT ”samochód policyjny” : ”wóz policyjny” = 189 : 171


--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-07 00:33:54 (GMT)
--------------------------------------------------

Links:
\"Świadkowie mówią o piekle, jakie rozpętało się w Casablance, kiedy do akcji ruszyły karetki pogotowia i samochody policyjne. \" (http://wiadomosci.tvp.pl/pogoda/1,2003051736664.strona)
\"Przedtem, gdy zauwazylysmy samochody policyjne - wyjasnia Julia..\"
(http://www.dziennik.com/www/dziennik/inne/artykuly/promyk-na...


WaldekP
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 353

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Carroll
3 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wozy policyjne


Explanation:
This form is slightly informal but much frequently used

"Sporo z nich to wozy policyjne, ktore przyjechaly
tuz przed zawaleniem sie pierwszego budynku"

"Na miejscu pozostała
jedynie armatka wodna i trzy wozy policyjne."


    Reference: http://www.dziennik.com/www/dziennik/inne/wtc/wtc.html
    Reference: http://wiadomosci.tvp.pl/wiadomosci/3,2002112731822.strona
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240