KudoZ home » English to Polish » Other

cross border transport

Polish translation: transport międzynarodowy


10:34 Jul 10, 2003
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: cross border transport
bez kontekstu
Baska
Polish translation:transport międzynarodowy
Explanation:
dosłownie: transgraniczny, w j. poskim powszchne jest określenie "międzynarodowy"

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-10 10:37:32 (GMT)
--------------------------------------------------

the producer of a good has the following alternatives when deciding on his import
or export transport: (a) international (ie cross-border) transport by road km ...
https://www.gruponahise.com/eaere2003/ PAPER_3/3B_4STEI.pdf
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4transport transgraniczny
bartek
4 +1transport międzynarodowy
Andrzej Lejman
3transport miedzynarodowy
GingerR


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
transport transgraniczny


Explanation:
b

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-10 10:37:36 (GMT)
--------------------------------------------------

Energia atomowa stanowi 16% ogółu pozyskiwanej energii na świecie. Obawy budzą jednak zagrożenia, wysokie koszty, przechowywanie i utylizacja odpadów radioaktywnych oraz zużytych paliw jądrowych, ich transport transgraniczny czy likwidacja starych elektrowni;
http://www.unic.un.org.pl/johannesburg/energia.php

Konwencja Bazylejska o Kontroli Transgranicznego Przemieszczania i Usuwania Odpadów Niebezpiecznych 1989
Pole 2: transport ładunków niebezpiecznych
Pole 2: transport transgraniczny
http://bs.sejm.gov.pl:4001/ALEPH/POL/KSJ/BIS/BIS/FULL/000294...

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: rzadko stosowana kalka językowa
1 min
  -> ech, Andrzeju. Dlaczego kalka i jaka kalka. Trans i cross daleko leżą od siebie

agree  leff: ani rzadko stosowana, ani kalka
6 mins
  -> No, ale mów .... zdrow

agree  Michał Szewczyk: agree with leff
48 mins
  -> No, popatrz - ja też :-)

agree  lim0nka
2 hrs
  -> Dzięki :-)

agree  Anna Bittner
4 hrs

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
transport międzynarodowy


Explanation:
dosłownie: transgraniczny, w j. poskim powszchne jest określenie "międzynarodowy"

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-10 10:37:32 (GMT)
--------------------------------------------------

the producer of a good has the following alternatives when deciding on his import
or export transport: (a) international (ie cross-border) transport by road km ...
https://www.gruponahise.com/eaere2003/ PAPER_3/3B_4STEI.pdf

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GingerR: jak to dobrze miec szybkie lacze! ;-)
2 mins

neutral  leff: międzynarodowy to ogólnie, transgraniczny to tylko pomiędzy państwami bezpośrednio sąsiadującymi, a więc lokalny. W ruchu transgranicznym często obowiązują odmienne (luźniejsze) zasady niż międzynarodowym.
9 mins
  -> rzeczywiście, wydaje się, że masz rację

neutral  Michał Szewczyk: agree with leff
47 mins

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
transport miedzynarodowy


Explanation:
choc spotkalam sie tez z haslem transport trans-graniczny, ale mi sie nie podoba :-(

GingerR
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 515