KudoZ home » English to Polish » Other

the immunoperoxidase monolayer assay

Polish translation: jednowarstwowy test immunoperoksydazowy


08:48 Nov 1, 2003
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: the immunoperoxidase monolayer assay
, blood samples were taken from the said animals and sent to a Government laboratory, where they were subjected to the immunoperoxidase monolayer assay (IMPA) test for porcine reproductive respiratory syndrome (PRRS) with negative results/.....
magdat
Polish translation:jednowarstwowy test immunoperoksydazowy
Explanation:
Wydaje mi się, że chodzi tu o pojednyczą warstwę przeciwciał, które wiążą się z antygenami, a do których kolejno wiąże sie peroksydaza.

"Na tak przygotowane preparaty nakłada się odpowiednio rozcieńczone przeciwciała monoklonalne i po związaniu antygenu z przeciwciałem identyfikuje się je barwieniem za pomocą jednej ze stosowanych technik immunocytochemicznych (metoda immunoperoksydazowa, metoda EnVision)."
Selected response from:

Izabela Czartoryska
Sweden
Grading comment
to jest chyba akuratniejsze, ale za zaczyn pochodzacy od bartek - dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1jednowarstwowy test immunoperoksydazowy
Izabela Czartoryska
3test immunoperoksydazowy
bartek


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
test immunoperoksydazowy


Explanation:
"na cieńkich skrawkach"
tu mogę się bardzo mylić, ale poczytałam i nie mogę znależć innego określenia na monolayer w tych badaniach. :-(
Może ktoś wymyśli coś bardziej odpowiedniego

Dla wykrywania antygenów wirusowych w tkankach zwierzęcych, powinny być zastosowane bezpośrednie metody immunoenzymatyczne na cienkich skrawkach mrożeniowych narządów (do pięciu mikronów)
http://www.senat.gov.pl/k5/dok/sejm/033/1012d3.pdf

). Test immunoperoksydazowy do oznaczania antygenemii CMV
pp65. Procedura tego testu jest podobna do testu CMV Brite(tm) Kit. ...
www.unimarket.home.pl/unimarket/CMV_pp65.html

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
jednowarstwowy test immunoperoksydazowy


Explanation:
Wydaje mi się, że chodzi tu o pojednyczą warstwę przeciwciał, które wiążą się z antygenami, a do których kolejno wiąże sie peroksydaza.

"Na tak przygotowane preparaty nakłada się odpowiednio rozcieńczone przeciwciała monoklonalne i po związaniu antygenu z przeciwciałem identyfikuje się je barwieniem za pomocą jednej ze stosowanych technik immunocytochemicznych (metoda immunoperoksydazowa, metoda EnVision)."


    Reference: http://www.szukacz.pl/Szukaj/arch.aspx?a=polska&d=1018516&w=...
Izabela Czartoryska
Sweden
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 115
Grading comment
to jest chyba akuratniejsze, ale za zaczyn pochodzacy od bartek - dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: Nie mam szukacza :-)
18 hrs
  -> Thx :) jak nie masz? w sieci: www.szukacz.pl