KudoZ home » English to Polish » Other

desktop image

Polish translation: obrazek na pulpicie


20:33 Nov 3, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
English term or phrase: desktop image
Czy to tak zwana "tapeta" czyli obrazek, który pojawia się pod ikonami na ekranie komputera?
Roman Palewicz
Poland
Polish translation:obrazek na pulpicie
Explanation:
Tapeta (wallpaper) zajmuje cały pulpit i musi mieć określoną wielkość, dostosowaną do rozdzielczości.
Desktop image to KAŻDY obrazek, zakotwiczony na pulpicie; może zajmować tylko jego część. Może to być nawet program, wyświetlające jako desktop image kalendarz, zegar etc.

Faktem jest, że wiel d.i. to jednocześnie tapety, ale nie wszystkie.

Nie każdy d.i. jest tapetą.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Wszystkim dziękuję za szybką i żywą reakcję. Zależało mi na czasie. Uściski!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5obrazek na pulpicie
Andrzej Lejman
5obraz pulpituLuke2010
4tapeta
lim0nka


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tapeta


Explanation:
tapeta ekranu

jak najbardziej :)

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2003-11-03 20:38:38 GMT)
--------------------------------------------------

a to moja ulubiona strona do tapet i wygaszaczy:
http://www.screensaver.com/

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: nie
8 mins
  -> przecież każdy obrazek można powiększyć do rozmiarów ekranu... jeszcze się nie spotkałam z tym, żeby któraś strona proponowała ściągnięcia obrazka na pulpit, są to po prostu tapety, ewentualnie różnej wielkości i o różnej rozdzielczości

agree  bartek: Nie złapałaś jeszcze jakiegoś mikroba pod tym adresem?
8 mins
  -> wiesz, że jeszcze nie? a ściągnęłam już od nich sporo tego

neutral  Magda Dziadosz: nie, desktop image to obrazek, który np. sobie wybierasz przy instalacji programu, żeby był skrót z pulpitu.
35 mins
  -> no to siem pogubiłam... :(

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
obrazek na pulpicie


Explanation:
Tapeta (wallpaper) zajmuje cały pulpit i musi mieć określoną wielkość, dostosowaną do rozdzielczości.
Desktop image to KAŻDY obrazek, zakotwiczony na pulpicie; może zajmować tylko jego część. Może to być nawet program, wyświetlające jako desktop image kalendarz, zegar etc.

Faktem jest, że wiel d.i. to jednocześnie tapety, ale nie wszystkie.

Nie każdy d.i. jest tapetą.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Wszystkim dziękuję za szybką i żywą reakcję. Zależało mi na czasie. Uściski!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magda Dziadosz: tak to taka ikonka na pulpicie + mój Windows (tfu) 'tapetę' nazywa 'tłem' (np. w menu pod prawym klawiszem myszki)
7 mins

agree  sHiFtEr
14 mins

agree  xxxewa_markiewi
15 mins

agree  leff
1 hr

agree  joannap
2 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
obraz pulpitu


Explanation:
Według oficjalnej terminologii Microsoft. Może to oznaczać zrzut ekranu z zawartościa pulpitu. Ale jeśli to sam obrazek to "obrazek na pulpicie".

Luke2010
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish