KudoZ home » English to Polish » Other

Damitz

Polish translation: Damitz


18:02 Nov 4, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
English term or phrase: Damitz
old german village
Tammy
Polish translation:Damitz
Explanation:
why you try to translate village name?
Selected response from:

leff
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Damitz
leff
3 +2Do you have a detailed map of Poland?
bartek
3PLEŚNA (see the explanation)
Araksia Sarkisian


  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
damitz
Damitz


Explanation:
why you try to translate village name?

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  joannap
17 mins

agree  hadraadae
57 mins

agree  Stefan Simko
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
damitz
PLEŚNA (see the explanation)


Explanation:
Are you looking for the Damitz family possesions?

Find below the interesting info:

"Pierwsza wzmianka o wsi pochodzi z XVIII w. Była lennem rodziny von Damitz i pierwotnie dzieliła się na kilka części. W 1804 r dobra Pleśnej były własnością pani von Ronn, od 1819 r - N.N. Schmelinga. Od 1884 r do czasów II wojny światowej majątek Pleśnej należał do rodziny von Blanckenburg - podobnie jak dobra w sąsiednim Kładnie.Z dawnego zespołu dworsko - folwarcznego zachowała się rezydencja i kolonia dwojaków mieszkalnych. Dwór - obiekt posadowiony w głębi dziedzińca, w osi pierwotnej kompozycji przestrzennej, otoczony od zachodu niewielkim parkiem, stanowi jedyny element zabudowy o wartościach zabytkowych. Jest to budynek murowany, parterowy, wybudowany na przełomie XIX - XX w. i przebudowany w latach 70-tych, o klasycyzującej formie architektonicznej; po 1945 r aż po dzień dzisiejszy własność PGR w Tymieniu. Obecnie ośrodek wypoczynkowy."

"Kładno stanowiło dobra rycerskie podzielone na dwie części: lenno rodu Damitz, które po wojnie siedmioletniej znalazło się pod administracją państwową - jako majątek skarbowy i lenno rodu Zitzewitz, od 1777r - rodziny von Heyderbeck. Od 1829 r całość Kładna należała do rodziny Hermana Moecka. Od 1884 aż do czasów II wojny światowej majątek w Kładnie był własnością rodziny Blanckenburg."



    Reference: http://www.marmagi.cad.pl/spm/pliki/dworki.htm
Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 376

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
damitz
Do you have a detailed map of Poland?


Explanation:
Sorry, I don't have. :-)
You can find Damitz at Lat 53° 58' 0N Long 15° 35' 60E
http://www.calle.com/info.cgi?lat=53.9667&long=15.6000&name=...

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs 57 mins (2003-11-05 08:00:04 GMT)
--------------------------------------------------

In the Czech Republic they have Damitz called Damnica today. Perhaps you should think about such possibility :-)





    Reference: http://www.calle.com/info.cgi?lat=53.9667&long=15.6000&name=...
bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Araksia Sarkisian: that's it!..:)
2 hrs
  -> It can be Damnice, but its German name was Damnitz! I'm helpless :-)))

agree  PAS: ja tego wczoraj szukałem w atlasie Polski i nie bardzo wiem, która to miejscowść i jak się teraz nazywa? bo są Damice, ale one są gdzieś na południu Polski (edit:) może pytek zrobił błąd? bo te współrzędne geogr. to właśnie w tej okolicy
10 hrs
  -> Pierwsza żona mojego pierwszego męża twierdzi, że to Damnice koło Słupska. Chyba wie, co mówi, bo ona autochtonka słupska. Ale z kolei na stronie szkoły w Damnicach stoi, że za Niemca nazywali się Damnitz i tu mi się kocept urwał :-)))

neutral  pidzej: pod tymi plus minus współrzędnymi jest Dębica, fonetycznie nawet podobna - to jest trochę poniżej Kołobrzegu - Słupsk i tamtejsze domki sporo dalej na wschód są; żadne południe w grę nie wchodzi
1 day1 hr