KudoZ home » English to Polish » Other

subquestion

Polish translation: pytanie uzupelniajace


09:23 Nov 5, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
English term or phrase: subquestion
az wstyd pytac, chodzi o ankiete, sa pytania i te podpytania, czy jak je tam zwał , po udzieleniu odpowiedzi na cały zestaw, mozna przejsc do kolejnego glownego pytania
magdat
Polish translation:pytanie uzupelniajace
Explanation:
Nie wstyd pytac :), w polskiej socjologii - z tego co wiem - nie ma specjalnej nazwy na takie pytania. A nie bardzo sa one pomocnicze ani dodatkowe, bo stanowia logiczna calosc z pytaniem glownym. Np. jesli pyt. glowne jest "Czy pracujesz na etacie?", pytania uzupelniajace dotycza tej pracy jesli respondent odpowie "tak". Jesli odpowie "nie", pytania te sa po prostu "nierelewantne" i sie caly ten blok pomija.
Selected response from:

Himawari
Poland
Grading comment
i o to chodziło, choc andrzej, tez wspomniał uzupełnaijace, dziekuje wszystkim,
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3pytanie uzupelniajace
Himawari
4 +2pytanie pomocnicze
Andrzej Lejman
4podpunktkrzyna
4pytanie pomocniczeamat
3pytanie dodatkowe
joannap


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
pytanie pomocnicze


Explanation:
propozycja

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-05 09:29:48 (GMT)
--------------------------------------------------

zależnie od kontekstu, mogą być jeszcze pytania rozszerzające, uzupełniające, naprowadzające...

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MonikaSojka
58 mins

agree  hadraadae: chyba właśnie uzupełniające jak niżej
8 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie pomocnicze


Explanation:
sugestia

amat
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 869

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
podpunkt


Explanation:
Dla spoistości można by też oddać "question" jako "punkt"

krzyna
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 251

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pytanie dodatkowe


Explanation:
a

joannap
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 10

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
pytanie uzupelniajace


Explanation:
Nie wstyd pytac :), w polskiej socjologii - z tego co wiem - nie ma specjalnej nazwy na takie pytania. A nie bardzo sa one pomocnicze ani dodatkowe, bo stanowia logiczna calosc z pytaniem glownym. Np. jesli pyt. glowne jest "Czy pracujesz na etacie?", pytania uzupelniajace dotycza tej pracy jesli respondent odpowie "tak". Jesli odpowie "nie", pytania te sa po prostu "nierelewantne" i sie caly ten blok pomija.

Himawari
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 580
Grading comment
i o to chodziło, choc andrzej, tez wspomniał uzupełnaijace, dziekuje wszystkim,

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: I o to chodzi :-)
19 mins
  -> dziekuje

agree  GingerR
1 hr
  -> dziekuje

agree  Dorota Cooper
4 hrs
  -> dziekuje