KudoZ home » English to Polish » Other

In constant dollar terms

Polish translation: Wedlug stalego/niezmiennego kursu dolara


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:In constant dollar terms
Polish translation:Wedlug stalego/niezmiennego kursu dolara
Entered by: Miroslawa Jodlowiec

08:39 Nov 9, 2003
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: In constant dollar terms
Może ktoś mi podpowie jakieś ładne tłumaczenie:In constant dollar terms. total sales increased ...
Zarzycki
Wedlug stalego/niezmiennego kursu dolara
Explanation:
ogolny obrot wzrosl

a wraz z nim lekko wzrosla ich cena ... Z wypowiedzi wicepremiera Balcerowicza - nie
bedzie zmiany kursu dolara. ... w pazdzierniku wzrosly o 5.7%, sprzedaz w handlu ...


Za jednego dolara najwięcej płacono 4,09 zł. ... dolarów oczekujemy kontynuacji konsolidacji
kursu w przedziale ... detal (bez trans) 0.4 sprzedaz detaliczna 0.3 ...



--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 11 mins (2003-11-09 15:50:29 GMT)
--------------------------------------------------

za dolara USA ... Polska gieżda przezywa krach i notowania sa najnizsze od 2-3 lat ... Stale
podkreslaż, ze jest bezpartyjny i przyjaż wysokie stanowisko tylko dlatego ...

www.elamco.strayduck.com/ Monitor%20Promo%20September%202.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 11 mins (2003-11-09 15:51:03 GMT)
--------------------------------------------------

albo tez

WEDLUG STALYCH NOTOWAN DOLARA

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 12 mins (2003-11-09 15:51:45 GMT)
--------------------------------------------------

tzn, wg stalego notowania kursu dolara
Selected response from:

Miroslawa Jodlowiec
United Kingdom
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Wedlug stalego/niezmiennego kursu dolara
Miroslawa Jodlowiec
4 +1wg niezmiennego kursu dolara
Dominika Schoenborn
4 -1wg średniego kursu rocznego
sHiFtEr


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
wg średniego kursu rocznego


Explanation:
propozycja



    Reference: http://www.bloomberg.com/analysis/glossary/bfglosc.htm#const...
    Reference: http://biz.yahoo.com/f/g/bfglosc.html
sHiFtEr
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 112

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  kingusia: te definicje nic nie mówią o średnim kursie rocznym. Bardziej pasowałaby "stała cena w dolarach"
1 hr

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wg niezmiennego kursu dolara


Explanation:
propozycja

constant - which does not change - staly, niezmienny
np. the calculations are in constant dollars

Dominika Schoenborn
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 170

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka
75 days

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
in constant dollar terms
Wedlug stalego/niezmiennego kursu dolara


Explanation:
ogolny obrot wzrosl

a wraz z nim lekko wzrosla ich cena ... Z wypowiedzi wicepremiera Balcerowicza - nie
bedzie zmiany kursu dolara. ... w pazdzierniku wzrosly o 5.7%, sprzedaz w handlu ...


Za jednego dolara najwięcej płacono 4,09 zł. ... dolarów oczekujemy kontynuacji konsolidacji
kursu w przedziale ... detal (bez trans) 0.4 sprzedaz detaliczna 0.3 ...



--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 11 mins (2003-11-09 15:50:29 GMT)
--------------------------------------------------

za dolara USA ... Polska gieżda przezywa krach i notowania sa najnizsze od 2-3 lat ... Stale
podkreslaż, ze jest bezpartyjny i przyjaż wysokie stanowisko tylko dlatego ...

www.elamco.strayduck.com/ Monitor%20Promo%20September%202.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 11 mins (2003-11-09 15:51:03 GMT)
--------------------------------------------------

albo tez

WEDLUG STALYCH NOTOWAN DOLARA

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 12 mins (2003-11-09 15:51:45 GMT)
--------------------------------------------------

tzn, wg stalego notowania kursu dolara


    info.fuw.edu.pl/donosy/archiwum/1990/901116.0385 - 6k
    Reference: http://www.tms.pl/direct/images/raport/daily2003-04-08.pdf
Miroslawa Jodlowiec
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 234