KudoZ home » English to Polish » Other

rotary dial telephone

Polish translation: telefon z wybieraniem impulsowym


07:33 Mar 8, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other
English term or phrase: rotary dial telephone
Domyslam sie jak wyglada, ale nie wiem, jak go nazwac.

If you are calling from a rotary dial telephone please hold.
Barbara Piela
Polish translation:telefon z wybieraniem impulsowym
Explanation:
tak bym to mimo wszystko zlokalizował - chodzi o dzwoniących z telefonów bez funkcji wybierania tonowego - przyciskowych lub z tarczą obrodową.
Por.
http://www.google.com/search?hl=pl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=telef...
lub
http://www.google.com/search?hl=pl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q="wybi...


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 9 mins (2004-03-08 08:43:08 GMT)
--------------------------------------------------

Przepraszam, coś mi się źle powklejało z novonordisk i właściwie chciałem zaznaczyć ciut lepszą konfidencyjność.
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
Faktycznie, Doktor ma zdecydowanie racje!
Wczesniej mowa byla o telefonie z wybieraniem tonowym...
Dzieki Wielkie!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3telefon tarczowy
bartek
3 +1telefon z obrotową tarczą
Adam Lankamer
1 +2telefon z wybieraniem impulsowymxxxOTMed


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
telefon z obrotową tarczą


Explanation:
????

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1345

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold Raczynski
1 hr

neutral  medyk: chodzi o "telefon z tarcz± numerow±"
1 hr

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
telefon tarczowy


Explanation:
... Aby temu zapobiec, wynalazł telefon tarczowy i centralę automatyczną, która
rozmawiającym pozwalała uniknąć pośrednictwa obsługi centrali. ...
wynalazki.w.interia.pl/dane/1870.htm

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1362

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pawel Czernecki
2 mins
  -> młodsi już nie wiedzą, jak to jest,gdy palec utknie w dziurce tarczy :-)

agree  PAS: przecież one nie są takie stare, te telefony!!
32 mins
  -> Ale są takie ***nastki, które już nie znają tej przykrości, bo one już tylko wciskają :-)

agree  maciejm
51 mins
  -> Dzięki :-)

neutral  medyk: to jest neologizm; fachowo się to nazywa "telefon z tarcz± numerow±"
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
telefon z wybieraniem impulsowym


Explanation:
tak bym to mimo wszystko zlokalizował - chodzi o dzwoniących z telefonów bez funkcji wybierania tonowego - przyciskowych lub z tarczą obrodową.
Por.
http://www.google.com/search?hl=pl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=telef...
lub
http://www.google.com/search?hl=pl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q="wybi...


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 9 mins (2004-03-08 08:43:08 GMT)
--------------------------------------------------

Przepraszam, coś mi się źle powklejało z novonordisk i właściwie chciałem zaznaczyć ciut lepszą konfidencyjność.


    Reference: http://www.novonordisk.pl/view.asp?ID=2144
xxxOTMed
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Faktycznie, Doktor ma zdecydowanie racje!
Wczesniej mowa byla o telefonie z wybieraniem tonowym...
Dzieki Wielkie!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  medyk: popieram obur±cz - o to wła¶nie chodzi, o brak wybierania tonowego, który uniemożliwia korzystanie z funkcji DISA; czemu tak mało pewno¶ci w tej odpowiedzi?
41 mins
  -> no wlasnie - tez nad tym boleję, bo dałbym głowę że zaznaczałem opcję 'confident as hell' ;-)

agree  bertram: z kontekstu jasno wynika, ze chodzi o telefon bez wybierania tonowego; mozna dodac w nawiasie: "(np. aparat z tarcza numerowa)"
2 hrs