KudoZ home » English to Polish » Other

signal word

Polish translation: Słowo sygnalizujące


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:signal word
Polish translation:Słowo sygnalizujące
Entered by: Marek Urban

21:08 Apr 6, 2004
English to Polish translations [PRO]
Other / BHP, occupational safety
English term or phrase: signal word
A safety message is always accompanied by a safety alert symbol and a +signal word+.
Piotr Bienkowski
Poland
Słowo sygnalizujące
Explanation:
Tzn. opisujące słownie jakąś czynność lub funkcję.
Selected response from:

Marek Urban
Poland
Grading comment
Dziękuję
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Słowo sygnalizujące
Marek Urban
3 +1hasło ostrzegawczejacek o
4wyraz sygnalizujący konieczność podwyższenia uwagi/czujności
Andrzej Mierzejewski
3komunikat słownyRobert Trojanowicz
3ustne ostrzezenieJan S


Discussion entries: 1





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
komunikat słowny


Explanation:



    Reference: http://www.bhp.xtd.pl/article.php?sid=217
Robert Trojanowicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ustne ostrzezenie


Explanation:
a moze prosto po polsku: signal word to chodzi chyba o ustne ostrzezenie. Co Panstwo no to?

Jan S
Sweden
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  bartek: Raczej nie. To jest tak. Jest znak objaśniający zagrożenie, a obok wyraz określający to zagrożenie. Tutaj raczej o to chodzi.
9 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Słowo sygnalizujące


Explanation:
Tzn. opisujące słownie jakąś czynność lub funkcję.

Marek Urban
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 25
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold Raczynski: znów masz rację
9 hrs

agree  bartek
9 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wyraz sygnalizujący konieczność podwyższenia uwagi/czujności


Explanation:
sorry, ale nie umiem krócej :-(

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs 36 mins (2004-04-07 07:44:57 GMT)
--------------------------------------------------

a takim wyrazem może być: Ostrożnie!, Uwaga!, Baczność!(ten akurat już nie stosowany) i inne

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 546

2855 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
hasło ostrzegawcze


Explanation:
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=pl&lng1=pl,...
"signal word" means a word that indicates the relative level of severity of hazards to alert the reader to a potential hazard
"hasło ostrzegawcze" oznacza wyraz wskazujący na odpowiedni stopień zagrożenia, w celu ostrzeżenia czytającego o potencjalnym zagrożeniu

jacek o
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 75

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cquest
1563 days