KudoZ home » English to Polish » Other

rural wage labor

Polish translation: niżej


21:48 Aug 7, 2004
English to Polish translations [PRO]
Other
English term or phrase: rural wage labor
One of the threats to child survival is inability to brestfeed under the demands of rural wage labor.
Chodzi o kobiety pracujace na plantacjach cukru.
Nie moga karmic, bo musza pracowac?
xxxJowita
Polish translation:niżej
Explanation:
... niemożność karmienia piersią w warunkach, jakie stwarza praca najemna w rolnictwie.

Bo tu bardziej o te warunki chodzi IMHO, niż o samą pracę zarobkową.
Selected response from:

Himawari
Poland
Grading comment
dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1pracownicy najemnipidzej
3niżej
Himawari
3praca zarobkowa w rolnictwiejo_loop


Discussion entries: 4





  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pracownicy najemni


Explanation:
w odróżnieniu od pracy na farmie własnej

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 71

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: raczej 'praca' niż 'pracownicy'
1 hr

39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
praca zarobkowa w rolnictwie


Explanation:
może niezbyt zgrabnie, ale ważne jest to zaznaczenie "zarobkowa", bo może być też na potrzeby własne (niepłatna)

A jeśli chodzi o Twoje pytanie to bez szerszego kontekstu trudno coś wywnioskować. Ale nie wyobrażam sobie pracodawcy, który pozwala kobiecie na zrobienie sobie godzinnej albo i dłuższej przerwy, żeby lecieć do domu oddalonego może i o parę kilometrów w celu nakarmienia dziecka piersią. Z butelki nakarmić może inny członek rodziny.

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2004-08-07 22:34:09 GMT)
--------------------------------------------------

Jeszcze taka ciekawostka. Nie znam się na rolnictwie, nie wiem czy takie środki są stosowane na plantacjach cukru ???

Much concern has been expressed at the presence of toxins in breastmilk, in particular of dioxins and PCBs [...] Dioxins are created and released into the environment through chemical and industrial processes including the production of pesticides and herbicides...
http://www.abm.me.uk/ecoimpact.htm

jo_loop
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
niżej


Explanation:
... niemożność karmienia piersią w warunkach, jakie stwarza praca najemna w rolnictwie.

Bo tu bardziej o te warunki chodzi IMHO, niż o samą pracę zarobkową.

Himawari
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 91
Grading comment
dzieki