KudoZ home » English to Polish » Other

jactuator

Polish translation: napęd ślimaka


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:jactuator
Polish translation:napęd ślimaka
Entered by: kazia

18:19 Dec 2, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other
English term or phrase: jactuator
Dotyczy Jet Wiper Assembly, który to jest jednym z urzadzen czy tez zespołem maszyn do cynkowania, a dokładniej:
It consists of two air knives (..)Both the air knives can be moved Up / Down together and In / Out independently and jointly. All the movements are through mechanical jactuators operated by AC variable speed motor.
kazia
Poland
tzw napęd ślimaka
Explanation:
jackscrew = ślimak = śruba ślimakowa
actuator = siłownik = napęd
Klasyczny układ to przekładnia ślimakowa (ślimak/ślimacznica) napędzana np. silnikiem elektrycznym czy hydraulicznym.
Przekładnia ma za zadanie zamianę ruchu obrotowego na ruch liniowy
Selected response from:

goodline
Grading comment
dziękuje wam!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tzw napęd ślimaka
goodline
4Siłownik mechaniczny śrubowyWitold


Discussion entries: 2





  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Siłownik mechaniczny śrubowy


Explanation:
Zbitka od "jack" i "actuator". Siłownik, w którym elementem roboczym jest śruba, napędzana silnikiem elektrycznym, zwykle o płynnie regulowanej prędkości (układ falownikowy)

Witold
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 56

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tzw napęd ślimaka


Explanation:
jackscrew = ślimak = śruba ślimakowa
actuator = siłownik = napęd
Klasyczny układ to przekładnia ślimakowa (ślimak/ślimacznica) napędzana np. silnikiem elektrycznym czy hydraulicznym.
Przekładnia ma za zadanie zamianę ruchu obrotowego na ruch liniowy

goodline
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 42
Grading comment
dziękuje wam!