KudoZ home » English to Polish » Poetry & Literature

chinese box

Polish translation: różne kolejno zawarte w sobie poziomy narracji


16:14 Jul 25, 2005
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: chinese box
'[...] he provides a reader not with the expected model plot, but with a spectacular chase od one of its elements [...] throughout a succession of Chinese boxes of narrative levels''

dzieło jest kompozycja szufladkowa, dodam, więc jak ładnie i naukowo okreslic tu te 'Chinese boxes of narrative levels' ?!
ewa markiewicz-bakra�c
United Kingdom
Polish translation:różne kolejno zawarte w sobie poziomy narracji
Explanation:
tworzące strukture szkatułową ...

"..A może inaczej: taka szkatułkowa budowa tej rozrastającej się cyklicznie powieści unaocznia współcześnie brzmiące przekonanie, że nie można wyjść poza fikcję."
http://www.tygodnik.com.pl/numer/276931/jarniewicz.html
Selected response from:

petrolhead
Poland
Grading comment
dzieki za pomoc! :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1różne kolejno zawarte w sobie poziomy narracji
petrolhead
4chińska ukladanka
bartek


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chińska ukladanka


Explanation:
roznych poziomów narracji

a chinska ukladanka jest w Ko¶ciuszka jako Chinese puzzle
Okręg-koło staje się znakiem piłki, jabłka, tarczy czy słońca i jako obiekt-obraz
komunikuje różne poziomy narracji. Ta specyfika sztuki Rodziewicz wynika ...
www.kultura.org.pl/lupa.php?nid=1658

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 272

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
różne kolejno zawarte w sobie poziomy narracji


Explanation:
tworzące strukture szkatułową ...

"..A może inaczej: taka szkatułkowa budowa tej rozrastającej się cyklicznie powieści unaocznia współcześnie brzmiące przekonanie, że nie można wyjść poza fikcję."
http://www.tygodnik.com.pl/numer/276931/jarniewicz.html

petrolhead
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 47
Grading comment
dzieki za pomoc! :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Borowska: jestem za! http://portalwiedzy.onet.pl/94556,haslo.html
5 hrs