KudoZ home » English to Polish » Poetry & Literature

super-typical

Polish translation: ponad przeciętną


11:43 Aug 26, 2008
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: super-typical
super-typical vs typical
jako rzeczowniki
np. who are the super-typical at work?
Portable
Polish translation:ponad przeciętną
Explanation:
moim zdaniem chodzi tu o osoby, które są "więcej niż przeciętne", tak jak superman jest "nadczłowiekiem" itp.
przykład: http://tinyurl.com/5qf6z8 - tutaj super-typical = exceptional
Selected response from:

whole grain
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2ponad przeciętną
whole grain
3 +1arcytypowyEnsor
3nieprzecietnyEnsor
3bardzo typowy/typowyrobwoj
Summary of reference entries provided
Barbara Gadomska

Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bardzo typowy/typowy


Explanation:
propozycja

robwoj
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Barbara Gadomska: zob. proszę http://je.pl/t9pu
6 hrs

neutral  clairee: popieram zdanie Barbary: super w złożeniach oznacza > powyżej, nad, ponad
8 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
arcytypowy


Explanation:
propo;

Ensor
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 155

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Karolina Olga: ładnie ujęte, gdyby to było z lit/art, ale chyba nie o to chodzi, vide ref. dziedzina wprowadziła nas w błąd
1 hr

agree  legato
2 hrs

neutral  Barbara Gadomska: zob. proszę http://je.pl/t9pu
4 hrs

neutral  clairee: popieram zdanie Barbary: super w złożeniach oznacza > powyżej, nad, ponad
6 hrs
  -> ehh, a czy 'arcymistrz' szachowy nie jest powyzej 'mistrza szachowego'???

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
ponad przeciętną


Explanation:
moim zdaniem chodzi tu o osoby, które są "więcej niż przeciętne", tak jak superman jest "nadczłowiekiem" itp.
przykład: http://tinyurl.com/5qf6z8 - tutaj super-typical = exceptional

whole grain
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barbara Gadomska: tak, to właściwy kierunek myślenia, choć chyba raczej chodzi tu o "grupę dominującą" albo coś w tym guście
3 hrs
  -> dzięki

agree  clairee: super w złożeniach oznacza > powyżej, nad, ponad (do supermena można dorzucić super-natural powers, super-race, etc.) + "A prefix signifying above, over, beyond, and hence often denoting in a superior position"
6 hrs
  -> dzięki

1 day12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nieprzecietny


Explanation:
jezeli arcytypowy nie pasuje, a z komentarzy wynika, ze chodzi o kogos kto jest powyzej przecietnosci, to moze 'nieprzecietny' ??

Ensor
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 155




Reference comments


2 hrs peer agreement (net): +2
Reference

Reference information:
Chyba powinieneś (powinnaś?) zmienić dziedzinę z Literatury na psychologia albo nauki społeczne. Najwyraźniej jest to termin behawioralny. Zajrzyj do poniższego linku

--------------------------------------------------
Note added at   6 godz. (2008-08-26 17:57:12 GMT)
--------------------------------------------------

Mam wrażenie, że tej nowej formy komentarza na dole strony po prostu sie nie zauważa, niestety. Bo gdyby ktoś zajrzał do podanego przeze mnie linku (a także linku podanego przez whole grain), zobaczyłby, że super-typical to bynajmniej nie ktoś typowy bardziej niż inni, ale wręcz przeciwnie - od tej typowości odbiegający. Nie mam własnej propozycji, bo jestem pewna, że w behawioryzmie funkcjonuje właściwy termin, a ja go nie znam


    Reference: http://je.pl/t9pu
Barbara Gadomska
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Note to reference poster
Asker: Dziekuje za pomoc!


Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Urszula Overstreet: zajrzałam do linku i zgadzam się z twoją opinią; ciekawe jednak czy termin ten faktycznie już istnieje; niestety nic nie znalazłam;
12 hrs
  -> Dlatego sugerowałam Askerowi, żeby zmienił dziedzinę z literatury na psychologię - może wtedy pytanie trafiłoby do fachowców w tej dziedzinie. Dzięki za poparcie
agree  Karolina Olga: w istocie nie zauważyłam Twojego postu, mea culpa. a dziedzina mnie tak naprowadziła. wobec tego wycofuję propozycję.
1 day9 hrs
  -> Ta nowa funkcja reference comments jest dobra, alepowinna być jakoś wskazana u góry, tam gdzie ask asker, na przykład. Tu na dole rzeczywiście umyka