KudoZ home » English to Polish » Poetry & Literature

sob sister

Polish translation: dziennikarka opisująca wzruszające historie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sob sister
Polish translation:dziennikarka opisująca wzruszające historie
Entered by: bartek

10:03 Apr 1, 2003
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / j. and m.
English term or phrase: sob sister
(sprawa O.J. Simpsona). It also kicked off a retyrn of the kind of "sob sister" reporting that was the staple of daily newspaper competition in the 1920s.

Jestem za młoda, aby wiedzieć, o co chodzi :-)
bartek
dziennikarka opisująca wzruszające historie
Explanation:
PWN/Oxford

sob sister
n.
1. A journalist, especially a woman, employed as a writer or an editor of sob stories.
2. A sentimental, ineffective person who seeks to do good.

z tego drugiego wyjaśnienia mogłoby jeszcze wynikać, że chodzi po prostu o sentymentalną dziennikarkę

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-01 10:18:35 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

ja dlatego swój słownik trzymam obok monitora, bo już mnie kiedyś ręka rozbolała od ściągania go z półki ;)
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
Dzięki, wybieram sentymentalną. A popatrz, a nie chciało mi się obrócić fotela po te 4 kg słownika i zajrzeć do niego. Lenistwo może zgubić narody. No, ale zaoszczędziłam kilka kalorii. I to się liczy ;-)))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ckliwa dziennikarka
leff
4dziennikarka opisująca wzruszające historie
lim0nka


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ckliwa dziennikarka


Explanation:
sob sister
[Old Slang] a journalist, esp. a woman, who writes sentimental human-interest stories
[Webster's]

Ja jestem dostatecznie stary :-)


leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 155

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka: trochę się spóźniłam, więc dam Ci 'agree', to może - jeśli bartek wybierze Twoją odpowiedź - zgodnie z nową polityką przyznawania kudozów też dostanę 4 punkty ;) sprawdzimy, czy to czasem nie kaczka dzienikarska...
7 mins
  -> jaka kaczka - czy ja wyglądam na dziennikarza?

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dziennikarka opisująca wzruszające historie


Explanation:
PWN/Oxford

sob sister
n.
1. A journalist, especially a woman, employed as a writer or an editor of sob stories.
2. A sentimental, ineffective person who seeks to do good.

z tego drugiego wyjaśnienia mogłoby jeszcze wynikać, że chodzi po prostu o sentymentalną dziennikarkę

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-01 10:18:35 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

ja dlatego swój słownik trzymam obok monitora, bo już mnie kiedyś ręka rozbolała od ściągania go z półki ;)


    Reference: http://www.yourdictionary.com/ahd/s/s0523300.html
lim0nka
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 142
Grading comment
Dzięki, wybieram sentymentalną. A popatrz, a nie chciało mi się obrócić fotela po te 4 kg słownika i zajrzeć do niego. Lenistwo może zgubić narody. No, ale zaoszczędziłam kilka kalorii. I to się liczy ;-)))