KudoZ home » English to Polish » Poetry & Literature

"men seldom make passes at girls who wear glasses" (Dorothy Parker)

Polish translation: Gdy dziewczę nosi okulary, mężczyzna rzadko ma zamiary (tł. Stanisław Barańczak)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:men seldom make passes at girls who wear glasses (Dorothy Parker)
Polish translation:Gdy dziewczę nosi okulary, mężczyzna rzadko ma zamiary (tł. Stanisław Barańczak)
Entered by: Fitzcarraldo

09:26 Mar 4, 2004
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: "men seldom make passes at girls who wear glasses" (Dorothy Parker)
Właśnie tłumaczę specjalistyczny tekst o soczewkach kontaktowych i na moje nieszczęście autor posłużył się powyższym cytatem jako przykładem "anecdotal evidence on how contact lenses improve physical appearance"...
Pawel Baka
Poland
Gdy dziewczę nosi okulary, mężczyzna rzadko ma zamiary
Explanation:
Google
Selected response from:

Fitzcarraldo
Grading comment
Bardzo dziękuję za wyszperanie. Polska wersja jest oczywiście autorstwa Stanisława Barańczaka, co z obowiązku dodaję :)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Rzadko chodzą w parach faceci i dziewczyny w okularachjjk
5panny w okularach na nosie kisza sie we wlasnym sosieWTLS
5dziewczyny w okularach podpieraja sciany na balachWTLS
5Flirty i okulary? Oj, nie bedzie z nich pary!WTLS
5na okularnice faceci rzadko zarzucają sieciWitold Raczynski
5Gdy dziewczę nosi okulary, mężczyzna rzadko ma zamiary
Fitzcarraldo
4mężczyźni rzadko oglądają się za okularnicami
Monika Rozwarzewska
1 +2niewielu panów się stara o panny w okularach
Tomasz Tluczkiewicz
2Mezczyzni rzadko leca na okularnice
Dorota Crates
2dziewczyny zaszklone maja przewaloneEnsor


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mężczyźni rzadko oglądają się za okularnicami


Explanation:
jeśli może nie być rymowane...

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-04 09:33:20 (GMT)
--------------------------------------------------

...nie mają wzięcia
...nie mają powodzenia

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-04 10:47:47 (GMT)
--------------------------------------------------

hm... bliskie rymu jest \"w okularach dziewczęta nie mają wzięcia\"

Monika Rozwarzewska
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Niestety problem leży w wykombinowaniu polskiej "rymowanki" :-(((
The asker has declined this answer
Comment: Niestety problem leży w wykombinowaniu polskiej "rymowanki" :-(((

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
na okularnice faceci rzadko zarzucają sieci


Explanation:
taka moja propozycja

Witold Raczynski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Gdy dziewczę nosi okulary, mężczyzna rzadko ma zamiary


Explanation:
Google

Fitzcarraldo
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Bardzo dziękuję za wyszperanie. Polska wersja jest oczywiście autorstwa Stanisława Barańczaka, co z obowiązku dodaję :)

30 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Mezczyzni rzadko leca na okularnice


Explanation:
Probuje jeszcze raz :)

Dorota Crates
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
nie rymuje sie...
The asker has declined this answer
Comment: nie rymuje sie...

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
niewielu panów się stara o panny w okularach


Explanation:
;-)

Tomasz Tluczkiewicz
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dorota Cooper: ładnie :o)
4 hrs

agree  WTLS: bardzo ladne
1 day10 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Rzadko chodzą w parach faceci i dziewczyny w okularach


Explanation:
.. miało sie rymować?

jjk
Poland
Specializes in field

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
dziewczyny zaszklone maja przewalone


Explanation:
propo;

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 26 mins (2004-03-04 12:53:47 GMT)
--------------------------------------------------

w kontaktach dziewczyny obieraja jarzyny;

Ensor
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 155

1 day11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
dziewczyny w okularach podpieraja sciany na balach


Explanation:

tak mi przyszlo do glowy

WTLS
United States
Specializes in field

1 day11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
panny w okularach na nosie kisza sie we wlasnym sosie


Explanation:

takie tez mi przyszlo do glowy

WTLS
United States
Specializes in field

1 day11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Flirty i okulary? Oj, nie bedzie z nich pary!


Explanation:

albo bardziej "mlodziezowo":

Zza okularow filujesz?
Chyba sobie nie poflirtujesz..

WTLS
United States
Specializes in field