KudoZ home » English to Polish » Poetry & Literature

cameo shots

Polish translation: ujęcia z ważnymi epizodami


00:33 Mar 10, 2004
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: cameo shots
That’s Sean Newman. These are a lot of people I know from doin’ videos that I “squoze” in in little cameo shots.
Ivona
United States
Polish translation:ujęcia z ważnymi epizodami
Explanation:
cameo
3 a) a minor but well-defined role in a play, movie, etc., esp. when performed by a notable actor b) a fine bit of descriptive writing
[Webster's]

cameo
II (Theat, Cin) ~ role or part
epizodyczna rola charakterystyczna (odtwarzana przez wybitnego aktora)

tutaj może po prostu 'ważne epizody' albo nawet 'perełki filmowe'

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2004-03-10 00:55:39 GMT)
--------------------------------------------------

ten drugi cytat to za Oxford-PWN
Selected response from:

leff
Grading comment
Zgadzam sie z pozostalymi, ale przyznaje punkty leff'owi za epizodyczne role. To mi najbardziej pasuje do kontekstu i jest krotko i na temat. Nie mam tyle miejsca na opisowe terminy....
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3sceny z gościnnym udziałem gwiazdkterelak
4epizody z gwiazdami
lim0nka
3ujęcia z ważnymi epizodami
leff


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ujęcia z ważnymi epizodami


Explanation:
cameo
3 a) a minor but well-defined role in a play, movie, etc., esp. when performed by a notable actor b) a fine bit of descriptive writing
[Webster's]

cameo
II (Theat, Cin) ~ role or part
epizodyczna rola charakterystyczna (odtwarzana przez wybitnego aktora)

tutaj może po prostu 'ważne epizody' albo nawet 'perełki filmowe'

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2004-03-10 00:55:39 GMT)
--------------------------------------------------

ten drugi cytat to za Oxford-PWN

leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 155
Grading comment
Zgadzam sie z pozostalymi, ale przyznaje punkty leff'owi za epizodyczne role. To mi najbardziej pasuje do kontekstu i jest krotko i na temat. Nie mam tyle miejsca na opisowe terminy....

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
epizody z gwiazdami


Explanation:
cameo, cameo role - mała rola grana przez gwiazdę dla podniesienia kasowości filmu, znany aktor w krótkim epizodzie, rola epizodyczna
[Słownik terminów filmowych, telewizyjnych i wideo]

samego 'cameo shot' nie ma, ale moim zdaniem chodzi o to samo

lim0nka
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 142

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
sceny z gościnnym udziałem gwiazd


Explanation:
propozycja

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 32 mins (2004-03-10 07:06:07 GMT)
--------------------------------------------------

Kawałki, które na dłużej zostają w głowie to na
pewno te, z gościnnym udziałem gwiazd zza oceanu.
mp3.dva.pl/index.php?dzial=news&nr=9217 - 25k

Tymczasem Tony Iommi, gitarzysta zespołu, nagrał nowy
album z gościnnym udziałem gwiazd światowego rocka
www.merlin.com.pl/katalog/0/235946.html - 6k

kterelak
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
1 hr
  -> dzięki :-)))

agree  warsaw_guy
1 hr
  -> dzięki

agree  MonikaSojka
1 hr
  -> też dzięki