KudoZ home » English to Polish » Poetry & Literature

shoulders of the giants

Polish translation: ramiona olbrzymow


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shoulders of the giants
Polish translation:ramiona olbrzymow
Entered by: madziag

12:48 Mar 11, 2004
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: shoulders of the giants
When managers leverage knowledge, they stand on the shoulders of the giants. Indeed, managing to get up on the shoulders of the giants appears to be an achievement all by itself.

Niestety, brak mi inwencji jak to ładnie i poetycko przetlumaczyc.
madziag
ramiona olbrzymów
Explanation:
nic więcej nie trzeba

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2004-03-11 12:55:01 GMT)
--------------------------------------------------

\"moga za Izaakiem Newtonem jego slynne powiedzenie:
???moglem widziec daleko, poniewaz stalem na ramionach olbrzymów \"
http://www.wiw.pl/Biologia/Ewolucjonizm/PsychologiaEwolucyjn...

\"Jestesmy jak karly na ramionach olbrzymów i dlatego mozemy
widziec wiecej niz oni. ”. Bernard z Chartres\"
http://www.estudent.pl/index.php?poz=6&kat=-1&st=1

no i książka:
http://www.merlin.com.pl/katalog/17/167000.html
Selected response from:

leff
Grading comment
Serdecznie dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4ramiona olbrzymów
leff
4szczytowe osiągnięcia
Katarzyna Chmiel


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
ramiona olbrzymów


Explanation:
nic więcej nie trzeba

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2004-03-11 12:55:01 GMT)
--------------------------------------------------

\"moga za Izaakiem Newtonem jego slynne powiedzenie:
???moglem widziec daleko, poniewaz stalem na ramionach olbrzymów \"
http://www.wiw.pl/Biologia/Ewolucjonizm/PsychologiaEwolucyjn...

\"Jestesmy jak karly na ramionach olbrzymów i dlatego mozemy
widziec wiecej niz oni. ”. Bernard z Chartres\"
http://www.estudent.pl/index.php?poz=6&kat=-1&st=1

no i książka:
http://www.merlin.com.pl/katalog/17/167000.html

leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 155
Grading comment
Serdecznie dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
0 min

agree  kterelak: Tak, to chyba z Newtona; „Mogłem widzieć dalej niż inni,ponieważ stałem na ramionach gigantów"
3 mins

agree  Anna Bittner
7 mins

agree  Aleksandra Lercher-Szymanska: Aleksandra
31 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
szczytowe osiągnięcia


Explanation:
Aby zdobyć wiedzę większą, niż inni, należy sięgać po szczytowe osiągnięcia najlepszych z najlepszych. Powodzenie w tej dziedzinie jest już samo w sobie jakimś osiągnięciem.

To luźna propozycja. Może zainspiruje. Większy fragment tekstu byłby pomocny.

Katarzyna Chmiel
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish