KudoZ home » English to Polish » Poetry & Literature

Pytanie konkursowe XX/10

Polish translation: XX/10


21:14 Mar 31, 2004
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / crime
English term or phrase: Pytanie konkursowe XX/10
Upon the face were many severe scratches, and, upon
the throat, dark bruises, and deep indentations of finger nails, as if the deceased had been throttled to death.

===
Dalszy ciąg opisu zwłok. Mam nadzieję że Wam się podoba ;-)
Ale bez obaw, jeszcze tylko dwa takie pytania!

Zasady konkursu w dalszym ciągu pod
http://www.proz.com/topic/19593
leff
Polish translation:XX/10
Explanation:
Na twarzy widniało wiele poważnych zadrapań, na szyi - ciemne zasinienia oraz głębokie ślady po paznokciach, jakby przyczyną śmierci denatki było uduszenie.

nie wiem, jak innym, ale mnie się podoba :o)
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
Tym razem wybieram odpowiedź lim0nki, jako najbliższą oryginałowi. Punkt dodatkowy otrzymuje zaś Przemek - za to że pierwszy wprowadził 'denatkę' i za te 'ciemne siniaki'. Szkoda że zbytnio uprościłeś te ślady paznokci.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4xx10
ArturSz
4XX/10
lim0nka
4XX/10
Anna Bittner
4XX/10
*eva*
3xx/10
Iza Szczypka
3XX/10Przemysław Szkodziński


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie konkursowe xx/10
XX/10


Explanation:
Na twarzy widniały liczne głębokie zadrapania, a na szyi ciemne sińce i odciśnięte ślady paznokci, jak gdyby dziewczyna została uduszona na śmierć.

lub: jak gdyby zmarła z powodu uduszenia.

***

opis jest zaiste fascynujący, w sam raz na porę okołopółnocną...
ale whodunnit?!



*eva*
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 130

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pytanie konkursowe xx/10
xx/10


Explanation:
Twarz nosiła liczne skaleczenia, zaś na szyi były ciemne sińce i głębokie ślady po paznokciach, jakby zmarła padła ofiarą uduszenia gołymi rękami.

Iza Szczypka
Spain
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie konkursowe xx/10
XX/10


Explanation:
Na twarzy widoczne były liczne, groźne zadrapania, a na szyi ciemne sińce i głebokie odciski paznokci, tak jakby przyczyną śmierci było uduszenie.

Anna Bittner
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pytanie konkursowe xx/10
XX/10


Explanation:
Na twarzy widniały głębokie zadrapania, a na szyi ciemne siniaki i ślady paznokci, jakby denatkę uduszono.

Przemysław Szkodziński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie konkursowe xx/10
XX/10


Explanation:
Na twarzy widniało wiele poważnych zadrapań, na szyi - ciemne zasinienia oraz głębokie ślady po paznokciach, jakby przyczyną śmierci denatki było uduszenie.

nie wiem, jak innym, ale mnie się podoba :o)

lim0nka
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 142
Grading comment
Tym razem wybieram odpowiedź lim0nki, jako najbliższą oryginałowi. Punkt dodatkowy otrzymuje zaś Przemek - za to że pierwszy wprowadził 'denatkę' i za te 'ciemne siniaki'. Szkoda że zbytnio uprościłeś te ślady paznokci.

2 days13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie konkursowe xx/10
xx10


Explanation:
Twarz pokrywały poważne zadrapania, a gardło ciemne sińce i wyraźne, głębokie ślady po paznokciach, jakby nieboszczka była duszona i od tego zmarła.


ArturSz
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12