KudoZ home » English to Polish » Poetry & Literature

to the big time

Polish translation: do prawdziwego / poważnego więzienia/mamra


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to the big time
Polish translation:do prawdziwego / poważnego więzienia/mamra
Entered by: goodline

22:40 Dec 4, 2004
English to Polish translations [Non-PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: to the big time
Killing that first night got me the worst that juvie (poprawczak)had to offer: An extended sentence with a guaranteed bus ride to the big time (chodzi tu o wiezienie) as soon as I turned 18.
Ivona
United States
...do prawdziwego mamra / pudła / kicia...
Explanation:
a (quaranteed) ride = gwarantowany "bilet" / skierowanie / przeniesienie / przejażdzka /...

big time = na poważnie / na całość / w pełnym wymiarze...
the big time = (odsiadka) w poważnym / bez taryfy ulgowej / o ustalonym rygorze / więzieniu

często: "doing time" = odsiadując wyrok, a "doing big time" = odsiadując długi wyrok / za poważne przestepstwo / w więzieniu o zaostrzonym rygorze
Selected response from:

goodline
Grading comment
Thank you!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4...do prawdziwego mamra / pudła / kicia...
goodline
4prawdziwa odsiadkalidia ausbrook


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prawdziwa odsiadka


Explanation:
nizej i wariacje:

SonyMusic, Aktualności: 2002-03-06 NIEGRZECZNY ASHER D
... głowie niemały problem. Grozi mu prawdziwa więzienna odsiadka. ... ... problem.
Grozi mu prawdziwa więzienna odsiadka. Walters został ...
sonymusic.com.pl/aktualnosci/id/789 - 22k - Supplemental Result - Cached - Similar pages




lidia ausbrook
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
...do prawdziwego mamra / pudła / kicia...


Explanation:
a (quaranteed) ride = gwarantowany "bilet" / skierowanie / przeniesienie / przejażdzka /...

big time = na poważnie / na całość / w pełnym wymiarze...
the big time = (odsiadka) w poważnym / bez taryfy ulgowej / o ustalonym rygorze / więzieniu

często: "doing time" = odsiadując wyrok, a "doing big time" = odsiadując długi wyrok / za poważne przestepstwo / w więzieniu o zaostrzonym rygorze

goodline
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Thank you!