KudoZ home » English to Polish » Printing & Publishing

workflow

Polish translation: przepływ pracy lub sekwencja czynności


16:35 Aug 9, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing
English term or phrase: workflow
W materiale przeznaczonym do druku. Brak kontekstu.
wojtyla
Polish translation:przepływ pracy lub sekwencja czynności
Explanation:
Myślę, że każdy z target term jest po trosze właściwy i być może chodzi tu o zespół zadań, czynności (wraz ze wskazaniem odpowiedzialnych osób), które muszą być wykonane, aby określony takst, materiał itp. został wydrukowany
Workflow (ang. work flow - przepływ pracy) - w sensie szerszym, pojęcie określające sposób przepływu informacji pomiędzy rozmaitymi obiektami biorącymi udział w jej przetwarzaniu. W węższym sensie jest to określenie sposobu przepływu dokumentów pomiędzy pracownikami wykonującymi pewien zalgorytmizowany zespół czynności.

Według koalicji WFMC (WorkFlow Management Coalition) workflow to:

"automatyzacja procesów biznesowych, w całości lub w części, podczas której dokumenty, informacje lub zadania są przekazywane od jednego uczestnika do następnego, według odpowiednich procedur zarządczych".

Pojęcie workflow jest używane w odniesieniu do oprogramowania, zwłaszcza służącego wspomagania pracy grupowej. Oprogramowanie takie pozwala na okreslenie jakie role w przetwarzaniu dokumentów pełnią osoby uczestniczące w wykonywaniu danej czynności oraz jakie są stany pośrednie dokumentów. Jako przykład można podać realizację obiegu delegacji w firmie. Osoby zlecające wykonanie pracy związanej z podróżą służbową generują dane wejściowe (miejsce do którego ma dojechać określony pracownik), powstaje dokument zgłoszenia delegacji. Dane są następnie odbierane przez osobę realizującą zadanie (proponowany jest np. termin wyjazdu, rodzaj środka transportu itp.), ze zgłoszenia powstaje dokument delegacji. Informacje te trafiają z powrotem do decydentów którzy akceptują informacje o realizacji zlecenia (np. zezwalają na przelot samolotem z Warszawy do Poznania), dokument delegacji zostaje zatwierdzony do wykonania. Pracownicy realizują zlecenie, potwierdzają odbycie delegacji u klienta, dokument delegacji staje się zrealizowany, po czym następuje akceptacja zwrotów kosztów podroży. Jak widać każdy z etapów przetwarzania takiej informacji charakteryzuje się określonym zbiorem osób wykonujących określone operacje na dokumentach, oraz określonym zestawem możliwych stanów dokumentu. Są to charakterystyczne cechy procesu workflow.

Procesy workflow przedstawia się zwykle w postaci grafu.

Istnieje szereg narzędzi komputerowego wspomagania tworzenia procesów workflow, włącznie z narzędziami pozwalającymi w sposób graficzny projektować i programować gotowe systemy przepływu informacji.
Selected response from:

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1tok pracyRoman Kozierkiewicz
4proces roboczy
Adam Lankamer
4 -1przepływ pracy lub sekwencja czynności
IwonaASzymaniak


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
proces roboczy


Explanation:
w tym kontekście

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tok pracy


Explanation:
Jedna z propozycji

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
54 days

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
przepływ pracy lub sekwencja czynności


Explanation:
Myślę, że każdy z target term jest po trosze właściwy i być może chodzi tu o zespół zadań, czynności (wraz ze wskazaniem odpowiedzialnych osób), które muszą być wykonane, aby określony takst, materiał itp. został wydrukowany
Workflow (ang. work flow - przepływ pracy) - w sensie szerszym, pojęcie określające sposób przepływu informacji pomiędzy rozmaitymi obiektami biorącymi udział w jej przetwarzaniu. W węższym sensie jest to określenie sposobu przepływu dokumentów pomiędzy pracownikami wykonującymi pewien zalgorytmizowany zespół czynności.

Według koalicji WFMC (WorkFlow Management Coalition) workflow to:

"automatyzacja procesów biznesowych, w całości lub w części, podczas której dokumenty, informacje lub zadania są przekazywane od jednego uczestnika do następnego, według odpowiednich procedur zarządczych".

Pojęcie workflow jest używane w odniesieniu do oprogramowania, zwłaszcza służącego wspomagania pracy grupowej. Oprogramowanie takie pozwala na okreslenie jakie role w przetwarzaniu dokumentów pełnią osoby uczestniczące w wykonywaniu danej czynności oraz jakie są stany pośrednie dokumentów. Jako przykład można podać realizację obiegu delegacji w firmie. Osoby zlecające wykonanie pracy związanej z podróżą służbową generują dane wejściowe (miejsce do którego ma dojechać określony pracownik), powstaje dokument zgłoszenia delegacji. Dane są następnie odbierane przez osobę realizującą zadanie (proponowany jest np. termin wyjazdu, rodzaj środka transportu itp.), ze zgłoszenia powstaje dokument delegacji. Informacje te trafiają z powrotem do decydentów którzy akceptują informacje o realizacji zlecenia (np. zezwalają na przelot samolotem z Warszawy do Poznania), dokument delegacji zostaje zatwierdzony do wykonania. Pracownicy realizują zlecenie, potwierdzają odbycie delegacji u klienta, dokument delegacji staje się zrealizowany, po czym następuje akceptacja zwrotów kosztów podroży. Jak widać każdy z etapów przetwarzania takiej informacji charakteryzuje się określonym zbiorem osób wykonujących określone operacje na dokumentach, oraz określonym zestawem możliwych stanów dokumentu. Są to charakterystyczne cechy procesu workflow.

Procesy workflow przedstawia się zwykle w postaci grafu.

Istnieje szereg narzędzi komputerowego wspomagania tworzenia procesów workflow, włącznie z narzędziami pozwalającymi w sposób graficzny projektować i programować gotowe systemy przepływu informacji.



    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Workflow
    Reference: http://www.wfmc.org
IwonaASzymaniak
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Roman Kozierkiewicz: Czy praca może przepływać? Przepływ towarów, mteriałów, pracownikow - tak. Przepływ pracy - to strasszny żargon, choć w linakch jest stosowany
4 hrs
  -> Ja się zgadzam, dlatego zaproponowałam sekwencję czynności, a może nawet zadań (kto i co pocz kim i czym). Też zawsze staram się unikać kalek językowych w obu tego słowa znaczeniach :)