KudoZ home » English to Polish » Printing & Publishing

transactional

Polish translation: aksydensy / druki akcydensowe


15:15 Sep 5, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing / printing technologies
English term or phrase: transactional
We know many commercial printers are family-owned businesses and the reliability we offer is very valuable. What isn’t well known is that the same flexibility and reliability that commercial printers demand can also be leveraged to grow business through direct mail, **transactional**, book printing, photo, and other printing segments. “Some customers have peak months where 2,000,000 A4 impressions are run on a single NexPress press,” says Will.
ironsz
Polish translation:aksydensy / druki akcydensowe
Explanation:
Akcydens, druk akcydensowy – wyrób poligraficzny nie będący ani książką, ani czasopismem, ani też zadrukowanym opakowaniem. Zasadniczo jest to wyrób jednoarkuszowy, który może być w postaci jednej kartki, lub nierozciętej składki.
Akcydensy to samoistne druki o charakterze użytkowym lub okolicznościowym. Zaliczyć do nich można praktycznie wszystkie pozostałe druki, począwszy od znaczka pocztowego czy wizytówki, aż po plakat.
Podział akcydensów
akcydensy informacyjne – druki służące do przekazywania informacji - np. afisze, cenniki, kalendarze, katalogi, obwieszczenia, plakaty, programy, prospekty, rozkłady jazdy, ulotki, wizytówki
<akcydensy manipulacyjne> – druki przeznaczone do wypełniania lub wykorzystania w czynnościach urzędowych, handlowych itp., np. blankiety, bilety, banknoty, formularze, kwestionariusze, legitymacje, mandaty, świadectwa, znaczki pocztowe i skarbowe, zaświadczenia; wszelkiego rodzaju oficjalne dokumenty jak i papiery wartościowe
akcydensy opakowaniowe – np. etykiety, metki, obwoluty, banderole
akcydensy przemysłowe – np. kalkomania
akcydensy wydawnicze – np. mapy, nuty
Potocznie akcydensami nazywane są wszystkie drobne wyroby poligraficzne, nie tylko jednokartkowe, ale także te o niewielkiej liczbie kartek


--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2006-09-05 22:35:53 GMT)
--------------------------------------------------

Tamten cytat z Wikipedii A Tu jest i do tych ""akcydensów"" (transactional) i do <<perforowania>> (punchng) Istnieje też możliwość stosowania mobilnej przystawki do lakierowania z suszeniem IR oraz zespołu do numerowania i <<perforowania>>. Maszyna GTO 52 ze względu na swe zalety jest nieodzownym wyposażeniem bardzo wielu drukarń ""akcydensowych"" na całym świecie. O Printmaster GTO 52
cytat z: http://www.dtp.pl/aktualnosci/index.asp?id=50


--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2006-09-05 22:36:38 GMT)
--------------------------------------------------

Błądziłam, pytałam i chyba znalazłam
Selected response from:

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4aksydensy / druki akcydensowe
IwonaASzymaniak
3na zamówienie/ odpłatne
IwonaASzymaniak


Discussion entries: 3





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
na zamówienie/ odpłatne


Explanation:
IMO

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2006-09-05 15:28:13 GMT)
--------------------------------------------------

że w sensie drukują te książki, zdjęcia i inne materiały usługowo (o teraz mi coś wpadło), ale mamy dzisiaj wielowątkowy KudoZ

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2006-09-05 15:51:00 GMT)
--------------------------------------------------

usłgowo/ odpłatnie to bez kasy?????? Przecież on tu teraz o takich rodzinnych firmach coś mówi, że uslugowo <no to transactional> wykonują 2 mln stron A4 na tym czymś NexPress, ale jak normalne komercyjne firmy

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 36
Notes to answerer
Asker: eee przecież to są commercial printers i nic nie robią bez kasy


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aksydensy / druki akcydensowe


Explanation:
Akcydens, druk akcydensowy – wyrób poligraficzny nie będący ani książką, ani czasopismem, ani też zadrukowanym opakowaniem. Zasadniczo jest to wyrób jednoarkuszowy, który może być w postaci jednej kartki, lub nierozciętej składki.
Akcydensy to samoistne druki o charakterze użytkowym lub okolicznościowym. Zaliczyć do nich można praktycznie wszystkie pozostałe druki, począwszy od znaczka pocztowego czy wizytówki, aż po plakat.
Podział akcydensów
akcydensy informacyjne – druki służące do przekazywania informacji - np. afisze, cenniki, kalendarze, katalogi, obwieszczenia, plakaty, programy, prospekty, rozkłady jazdy, ulotki, wizytówki
<akcydensy manipulacyjne> – druki przeznaczone do wypełniania lub wykorzystania w czynnościach urzędowych, handlowych itp., np. blankiety, bilety, banknoty, formularze, kwestionariusze, legitymacje, mandaty, świadectwa, znaczki pocztowe i skarbowe, zaświadczenia; wszelkiego rodzaju oficjalne dokumenty jak i papiery wartościowe
akcydensy opakowaniowe – np. etykiety, metki, obwoluty, banderole
akcydensy przemysłowe – np. kalkomania
akcydensy wydawnicze – np. mapy, nuty
Potocznie akcydensami nazywane są wszystkie drobne wyroby poligraficzne, nie tylko jednokartkowe, ale także te o niewielkiej liczbie kartek


--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2006-09-05 22:35:53 GMT)
--------------------------------------------------

Tamten cytat z Wikipedii A Tu jest i do tych ""akcydensów"" (transactional) i do <<perforowania>> (punchng) Istnieje też możliwość stosowania mobilnej przystawki do lakierowania z suszeniem IR oraz zespołu do numerowania i <<perforowania>>. Maszyna GTO 52 ze względu na swe zalety jest nieodzownym wyposażeniem bardzo wielu drukarń ""akcydensowych"" na całym świecie. O Printmaster GTO 52
cytat z: http://www.dtp.pl/aktualnosci/index.asp?id=50


--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2006-09-05 22:36:38 GMT)
--------------------------------------------------

Błądziłam, pytałam i chyba znalazłam


IwonaASzymaniak
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 36
Grading comment
dzięki