KudoZ home » English to Polish » Printing & Publishing

print buyer

Polish translation: specjalista ds. (zakupów) poligrafii


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:print buyer
Polish translation:specjalista ds. (zakupów) poligrafii
Entered by: MStanicki

22:24 Feb 3, 2009
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing
English term or phrase: print buyer
Oprócz "print buyera", czy to się jeszcze jakoś zwie po polskiemu?

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Print Buyer

An occupation in which a person buys printing for a larger entity, such as a publisher, ad agency or any large corporation which uses large amounts of printed material. The profession requires diverse skills, such as printing methods and techniques, paper/cardboard selection and negotiating. Often a print buyer will be the liaison between the outside print companies and an internal creative department.
MStanicki
Poland
specjalista ds. (zakupów) poligrafii
Explanation:
samo specjalista ds. poligrafii może być czasem mylące, bo może chodzić o osobę zajmującą się produkcją materiałów poligraficznych

nie wiem czy jest utarta nazwa na to - specjalista ds. zakupu materiałów poligraficznych też nie będzie źle - pogugluj (jeśli lubisz) i wybierz to co uznasz za stosowne

IMHO kluczem jest słowo poligrafia / materiały poligraficzne

HTH
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4specjalista ds. (zakupów) poligrafiiMarek Daroszewski (MrMarDar)
4specjalista ds. zakupu usług drukarskich
inmb
3akwizytor usług drukarskich
Tomasz Poplawski


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
akwizytor usług drukarskich


Explanation:
ktoś twierdzi, ze pracował na tym stanowisku, ale to jedyne wystąpienie, więc może jeszcze poszukać

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-02-04 02:40:48 GMT)
--------------------------------------------------

(ten "ktoś" mi się wyguglował

Tomasz Poplawski
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
specjalista ds. zakupu usług drukarskich


Explanation:
Nabywca usług drukarskich jeżeli robi to na własną rękę, a nie w ramach pracy dla kogoś.

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2009-02-04 10:28:29 GMT)
--------------------------------------------------

Osoba (firma) z branży, która dokładnie tym się zajmuje określa się jako "broker usług drukarskich" (ale to się nie nadaje jako nazwa stanowiska)

inmb
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
specjalista ds. (zakupów) poligrafii


Explanation:
samo specjalista ds. poligrafii może być czasem mylące, bo może chodzić o osobę zajmującą się produkcją materiałów poligraficznych

nie wiem czy jest utarta nazwa na to - specjalista ds. zakupu materiałów poligraficznych też nie będzie źle - pogugluj (jeśli lubisz) i wybierz to co uznasz za stosowne

IMHO kluczem jest słowo poligrafia / materiały poligraficzne

HTH

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 51