KudoZ home » English to Polish » Printing & Publishing

Fountain solution additives

Polish translation: nizej


11:38 Aug 4, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing
English term or phrase: Fountain solution additives
Farby drukarskie, chemia. Zakładam, że to nie jest nazwa własna?
MateuszJ
Polish translation:nizej
Explanation:
Jeżeli załozymy, ze 'fountain' to 'zbioniczek z tuszem do plotera', a tak twierdzi słownik TL+, to wyjdzie coś na kształt "dodatków do roztworu tuszu plotera", or the like. Hope it helps :-)
Selected response from:

Rafal Piotrowski
Poland
Grading comment
Tak, chodziło dokładnie o dodatki - po prostu. Dzięki. Pomogło :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Dodatki do roztworu nawilżającegoWeronikaM
2nizej
Rafal Piotrowski


Discussion entries: 1





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
fountain solution additives
nizej


Explanation:
Jeżeli załozymy, ze 'fountain' to 'zbioniczek z tuszem do plotera', a tak twierdzi słownik TL+, to wyjdzie coś na kształt "dodatków do roztworu tuszu plotera", or the like. Hope it helps :-)

Rafal Piotrowski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Tak, chodziło dokładnie o dodatki - po prostu. Dzięki. Pomogło :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  EJZ: Z tym, że nie chodzi o "zbiorniczek z tuszem do plotera", tylko o system nawilżający maszyny drukarskiej. Fountain solution = A mixture of water and other chemicals distributed by the dampening system on a printing press used in offset lithography.
2563 days

3572 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
fountain solution additives
Dodatki do roztworu nawilżającego


Explanation:
Dodatki do roztworu nawilżającego (ew. dodatki roztworu nawilżającego, zależy od kontekstu). Roztwór nawilżający stosowany jest w druku offsetowym.
Wiem, że pytanie było zadane dawno temu, ale właśnie po dość intensywnych poszukiwaniach dowiedziałam się, co oznacza "fountain solution" i chcę to zostawić dla potomności, tym bardziej, że TL+ nie jest w tym przypadku zbyt pomocny.

Example sentence(s):
  • Roztwór nawilżający składa się z: - Wody wodociągowej - Stabilizatora (dodatku buforującego) - Alkoholu izopropylowego
  • The dampening system on a lithographic press applies a water-based dampening (fountain) solution to the printing plate before it is inked.

    Reference: http://www.brancher.com.pl/index.php?option=com_content&task...
    Reference: http://www.pneac.org/sheets/litho/fountain.cfm
WeronikaM
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  becky_sharp
780 days