KudoZ home » English to Polish » Printing & Publishing

registration

Polish translation: pasery


08:33 Aug 9, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing / light comes from the sun
English term or phrase: registration
The type of paper used in a printer, the toners, alignment, registration, and the density of the dots are just a few things that affect how a printer performs.
bartek
Polish translation:pasery
Explanation:
takie znaczniki na marginesie wyrduku, ktore pomagaja "centrowac" kolory

Registration mark
... Marks made to a surface to help with alignment. Registration marks are commonly used with printing to help ensure the print is aligned properly. ...
www.computerhope.com/jargon/r/regimark.htm

HTH :)

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2004-08-09 09:18:52 GMT)
--------------------------------------------------

... Jako format papieru w sterowniku drukarki należy podać rozmiar strony netto powiększony
o 30 mm aby zmieściły się pasery i znaczniki cięcia. Page 4. ...
www.partners.com.pl/download/instrukcja_CtP.pdf

(ZALECAMY : Pasery powinny znajdować się na wierzchołkach kwadratu
o boku 145 mm): grubość-0.2mm minimum 12mm poza polem zadruku . ...
www.artmusic.com.pl/nadruk.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 27 mins (2004-08-09 10:01:22 GMT)
--------------------------------------------------

po nocie leff\'a:
umieszczanie paserów, jak tu: http://www.dtp.pl/warsztat/index.asp?id=4&id_k=5

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 33 mins (2004-08-09 10:06:36 GMT)
--------------------------------------------------

a czasem stosuje sie slowo \"pasowanie\", jak tu:
Dobór liniatury rastra zależy od wielu czynników. Ilustracje oglądane z dużych odległości np. na billboardach powinny być wykonywane z bardzo małą liniaturą rastra. Jeśli maszyny drukujące nie zapewniają możliwości dokładnego spasowania poszczególnych farb triadowych, często nadruk z mniejszą liniaturą rastra ma lepszy wygląd niż przy większej liniaturze rastra. Z tym konstruktorzy maszyn drukujących sobie poradzili. Automatyczne pasowanie poszczególnych farb daje możliwość dobrego spasowania
http://www.cezex.com.pl/index?id=133

Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
dzieki - poszly nakladane pasery
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4paseryMarek Daroszewski (MrMarDar)
3precyzja nakładania się barw (podstawowych)
leff


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
precyzja nakładania się barw (podstawowych)


Explanation:
'registration' w tym kontekście ma dwa znaczenia. W obu chodzi o precyzyjne ustawienie wydruku

register
10 [Printing] a) exact matching in position of pages, lines, etc. on opposite sides of a single sheet b) exact imposition of successive colors as they are printed over each other
[Webster's]

Być może ma to jeszcze jakąś żargonową polską nazwę, ale jeśli jej nie znajdziez, to taki (lub podobny) opis powinien też zagrać.


leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pasery


Explanation:
takie znaczniki na marginesie wyrduku, ktore pomagaja "centrowac" kolory

Registration mark
... Marks made to a surface to help with alignment. Registration marks are commonly used with printing to help ensure the print is aligned properly. ...
www.computerhope.com/jargon/r/regimark.htm

HTH :)

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2004-08-09 09:18:52 GMT)
--------------------------------------------------

... Jako format papieru w sterowniku drukarki należy podać rozmiar strony netto powiększony
o 30 mm aby zmieściły się pasery i znaczniki cięcia. Page 4. ...
www.partners.com.pl/download/instrukcja_CtP.pdf

(ZALECAMY : Pasery powinny znajdować się na wierzchołkach kwadratu
o boku 145 mm): grubość-0.2mm minimum 12mm poza polem zadruku . ...
www.artmusic.com.pl/nadruk.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 27 mins (2004-08-09 10:01:22 GMT)
--------------------------------------------------

po nocie leff\'a:
umieszczanie paserów, jak tu: http://www.dtp.pl/warsztat/index.asp?id=4&id_k=5

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 33 mins (2004-08-09 10:06:36 GMT)
--------------------------------------------------

a czasem stosuje sie slowo \"pasowanie\", jak tu:
Dobór liniatury rastra zależy od wielu czynników. Ilustracje oglądane z dużych odległości np. na billboardach powinny być wykonywane z bardzo małą liniaturą rastra. Jeśli maszyny drukujące nie zapewniają możliwości dokładnego spasowania poszczególnych farb triadowych, często nadruk z mniejszą liniaturą rastra ma lepszy wygląd niż przy większej liniaturze rastra. Z tym konstruktorzy maszyn drukujących sobie poradzili. Automatyczne pasowanie poszczególnych farb daje możliwość dobrego spasowania
http://www.cezex.com.pl/index?id=133



Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 51
Grading comment
dzieki - poszly nakladane pasery

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: ale pasery to są własnie znaczki umożliwiające tę 'registration'. Sama 'registration' na pewno nie jest paserem// z 'pasowaniem' mogę się zgodzić. Z umieszczaniem paserów nie - nie w tym kontekście. Tu w ogóle nie ma miejsca na pasery ;-)
35 mins
  -> registration to banalnie "umieszczanie paserów", jak tu: http://www.dtp.pl/warsztat/index.asp?id=4&id_k=5 ; fakt -- powinienem byl to "umieszczanie" umiescic w odpowiedzi :))