KudoZ home » English to Polish » Psychology

future pacing

Polish translation: pomost w przyszłość


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:future pacing
Polish translation:pomost w przyszłość
Entered by: Monika Lipiec

18:57 Sep 2, 2006
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Psychology / NLP
English term or phrase: future pacing
Technika z NLP, wedle autorki książki (debilnej, ostrzegam), polegająca na wykorzystaniu wszystkich zmysłów do wyobrażenia sobie oczekiwanych rezultatów, lub coś w tym rodzaju. Definicja jest następująca:

With future pacing, you use your wisdom, reason and intuition to check out the viability of your project. It lets you fine-tune your direction early instead of wasting time and energy going down the wrong path. it's a way of putting your crystal ball to good use!

Ha! ;-)

Any ideas?
Monika Lipiec
wizualizacja przyszłości
Explanation:
Również future pacing się powtarza jak u bartka i coś ze spacerku (bardzo mi się podoba) allp
To ze szkolenia proponowanego przez dość poważną firmę (...) działania, które mają za zadanie zapewnić łatwiejszy transfer wiedzy na poziom praktycznych umiejętności i nawyków.
• Future pacing - wizualizacja: zobacz siebie w przeszłości po tym jak zastosowałeś doskonalone na szkoleniu umiejętności.

I jeszcze coś takiegoo:
Future Pacing to technika zakotwiczania w przyszłości zasobu, aby był on nie tylko dostępny w czasie ćwiczenia, ale także w odległych sytuacjach, kiedy jest potrzebny.
Celem Future Pacing jest więc zapewnić że pożądane zachowanie czy reakcja nastąpi naturalnie i automatycznie w odpowiednim kontekście a nie tylko w tym w którym zostało stworzona.
Technika ta jest stosowana jako wzmocnienie każdej zmiany – po utworzeniu kotwicy, po Swish Pattern, Visual Squash, zmianie przekonania, historii osobistej, i wszystkich innych.
Podstawową metodą jest asocjacja nowego zachowania/przekonania i zakotwiczenie ich na zewnętrznych bodźcach które nastąpią w przyszłym zdarzeniu, np. wyobrażając sobie twarz szefa i odpalając kotwicę asertywności, po kilku razach sama twarz szefa powinna stać się kotwicą na asertywność.
O, my... muszę iść spać bo mnie odmóżdżą
Weszłam na Forum NLP Polska i tam się nawet zarejestrowałam. Cóż za poświęcenie!

Ćwiczenie:

1. Zakotwicz sobie pewność siebie.
2. Wybierz osobę przy której chcesz się czuć pewniej.
3. Wyobraź sobie tą osobę, zobacz ją i usłysz. Teraz odpal kotwice, przytrzymaj pare sekund, weź głęboki oddech i powtórz trzy razy.
4. Pomyśl o tej osobie. Automatycznie powinieneś czuć się pewniej. Następnym razem gdy zobaczysz tę osobę będzie ona bodźcem na tą kotwicę.


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-09-02 22:24:41 GMT)
--------------------------------------------------

Ze strony Polskiego Instytutu NLP (teraz się rozpowszechniło używanie nazw naukowo-brzmiących i nie umiem ocenić, czy oni tak poważnie czy NLP
Pomost w przyszłość”
W NLPt każda praca, każda technika, kończy się tzw. pomostem w przyszłość (future pace). Jego celem jest zadbanie o to, by klient wyobraził sobie zmianę (związaną z danym rodzajem pracy) w przyszłości w swoim codziennym życiu oraz by zastanowił się, w jakich sytuacjach dobrze byłoby wykorzystać nowe możliwości.
http://www.econlp.com/content/view/97/22/

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-09-02 22:35:03 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Mózg brzuszny jest wspaniały. Dziękuję z punkty i świetną zabawę. A widać, że oni tak mają. Zakotwiczenie zasobu" i "odpal kotwicę" i "bodziec na kotwicę"
Selected response from:

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Grading comment
Odpalam kotwicę asertywności i wybieram wizualizację przyszłości, spacerując raźno z mózgiem brzusznym pod rękę :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4future pacing / budowanie przyszłości na doświadczeniach z przeszłości
bartek
3wizualizacja przyszłości
IwonaASzymaniak
3spacerek w przyszłość
allp


Discussion entries: 2





  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
spacerek w przyszłość


Explanation:
why not? :)

allp
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 46
Notes to answerer
Asker: I like it :-)) Niemniej może istnieje jakieś uznane tłumaczenie tego terminu, bo to akurat nie jest wymysł autorki (ponoć), a ja się na NLP nie znam zbytnio... Jeśli nie, to sobie pospacerujemy, hłe hłe.


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
future pacing / budowanie przyszłości na doświadczeniach z przeszłości


Explanation:
http://tinyurl.com/hkvnw
http://pl.wikipedia.org/wiki/Neurolingwistyczne_programowani...
zabij mnie, ale nic z tego nie rozumiem. Tyle znalazłam
Jak widać spece pzostaja przy angielskiej wersji, a to rozbudowane to z ww. grupy dyskusyjnej i to tylko o le dobrze pojęłam

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 68
Notes to answerer
Asker: Co do pozostawania przy angielskiej wersji - wcale się nie dziwię, w końcu nazwa NLP też funkcjonuje po angielsku :) Ja trochę rozumiem (ale tylko trochę ;)) i to sięganie doświadczeń z przeszłości to już jest inna technika, IMHO. Chyba najbezpieczniej będzie zostawić "future acing" i ew. dodać w nawiasie ten spacerek, który mi się okrutnie podoba :-))) Thx :-)


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wizualizacja przyszłości


Explanation:
Również future pacing się powtarza jak u bartka i coś ze spacerku (bardzo mi się podoba) allp
To ze szkolenia proponowanego przez dość poważną firmę (...) działania, które mają za zadanie zapewnić łatwiejszy transfer wiedzy na poziom praktycznych umiejętności i nawyków.
• Future pacing - wizualizacja: zobacz siebie w przeszłości po tym jak zastosowałeś doskonalone na szkoleniu umiejętności.

I jeszcze coś takiegoo:
Future Pacing to technika zakotwiczania w przyszłości zasobu, aby był on nie tylko dostępny w czasie ćwiczenia, ale także w odległych sytuacjach, kiedy jest potrzebny.
Celem Future Pacing jest więc zapewnić że pożądane zachowanie czy reakcja nastąpi naturalnie i automatycznie w odpowiednim kontekście a nie tylko w tym w którym zostało stworzona.
Technika ta jest stosowana jako wzmocnienie każdej zmiany – po utworzeniu kotwicy, po Swish Pattern, Visual Squash, zmianie przekonania, historii osobistej, i wszystkich innych.
Podstawową metodą jest asocjacja nowego zachowania/przekonania i zakotwiczenie ich na zewnętrznych bodźcach które nastąpią w przyszłym zdarzeniu, np. wyobrażając sobie twarz szefa i odpalając kotwicę asertywności, po kilku razach sama twarz szefa powinna stać się kotwicą na asertywność.
O, my... muszę iść spać bo mnie odmóżdżą
Weszłam na Forum NLP Polska i tam się nawet zarejestrowałam. Cóż za poświęcenie!

Ćwiczenie:

1. Zakotwicz sobie pewność siebie.
2. Wybierz osobę przy której chcesz się czuć pewniej.
3. Wyobraź sobie tą osobę, zobacz ją i usłysz. Teraz odpal kotwice, przytrzymaj pare sekund, weź głęboki oddech i powtórz trzy razy.
4. Pomyśl o tej osobie. Automatycznie powinieneś czuć się pewniej. Następnym razem gdy zobaczysz tę osobę będzie ona bodźcem na tą kotwicę.


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-09-02 22:24:41 GMT)
--------------------------------------------------

Ze strony Polskiego Instytutu NLP (teraz się rozpowszechniło używanie nazw naukowo-brzmiących i nie umiem ocenić, czy oni tak poważnie czy NLP
Pomost w przyszłość”
W NLPt każda praca, każda technika, kończy się tzw. pomostem w przyszłość (future pace). Jego celem jest zadbanie o to, by klient wyobraził sobie zmianę (związaną z danym rodzajem pracy) w przyszłości w swoim codziennym życiu oraz by zastanowił się, w jakich sytuacjach dobrze byłoby wykorzystać nowe możliwości.
http://www.econlp.com/content/view/97/22/

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-09-02 22:35:03 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Mózg brzuszny jest wspaniały. Dziękuję z punkty i świetną zabawę. A widać, że oni tak mają. Zakotwiczenie zasobu" i "odpal kotwicę" i "bodziec na kotwicę"


    Reference: http://szkolenia.nf.pl/produkty/rus_559559.htm
IwonaASzymaniak
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Odpalam kotwicę asertywności i wybieram wizualizację przyszłości, spacerując raźno z mózgiem brzusznym pod rękę :-)
Notes to answerer
Asker: Qrczę! Jakie to proste, w sumie! Wizualizacja przyszłosci, no jasne :-) Wielkie dzięki za poświęcenie - jak się za dużo czyta tych bzdur to naprawdę człowiek może zgłupieć i z logicznym myśleniem mieć problem.

Asker: Cholera, wybrałam wizualizację, ale ten pomost w przyszłość chyba lepszy. Thx raz jeszcze!