KudoZ home » English to Polish » Psychology

behavioral anchor

Polish translation: zakotwiczenie behawioralne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:behavioral anchor
Polish translation:zakotwiczenie behawioralne
Entered by: maciejm

20:48 Jul 5, 2002
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Psychology
English term or phrase: behavioral anchor
behavioral anchors pojawia sie u mnie w "evaluation form", poniższe podaje, bo taki kontekst znalazłem, u mnie zero kontekstu.

Peer Coaching

Peer coaches have been assigned to OSU Extension professionals who have been employed less than 3 years and have participated in a leadership skills assessment workshop, the Action Leadership Retreat (ALR). The ALR is a 2- day developmental experience for individuals who participate in simulated exercises, are observed by trained observers, and receive feedback from the observers upon completion of each activity. These activities center around 12 behavioral anchors:

Organizational skills,
Interpersonal skills,
Sensitivity,
Communication skills,
Change management skills,
Diplomacy,
Decision making skills,
Conflict management skills,
Collaborativeness,
Self directedness,
Visionary skills, and
Assertiveness.
big_fish
kotwiczenie behavioralne
Explanation:
Takiego terminu używał znajomy psycholog, jeżeli to może być wystarczającym "reference"
M.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-05 20:52:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Jest to pojęcie z NLP(Neurolinguistic Programming):

... 10.30 - Otwarcie warsztatów. Wprowadzenie - psychologia wybitnych osiągnięć ... Kreatywność
w technikach Programowania Neurolingwistycznego (NLP): Kotwiczenie ...
www.wasilewski.com.pl/ver_pl/war01/ jesien/war_jesien2001_ttm.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-05 20:53:45 (GMT)
--------------------------------------------------

oczywiście \"behawioralne\", albo samo \"kotwiczenie\"
M.M.
Selected response from:

maciejm
Poland
Grading comment
Dziękuję!
Krzysztof
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kotwiczenie behavioralne
maciejm
4utrwalanie zachowań
Tomasz Niedbala


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kotwiczenie behavioralne


Explanation:
Takiego terminu używał znajomy psycholog, jeżeli to może być wystarczającym "reference"
M.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-05 20:52:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Jest to pojęcie z NLP(Neurolinguistic Programming):

... 10.30 - Otwarcie warsztatów. Wprowadzenie - psychologia wybitnych osiągnięć ... Kreatywność
w technikach Programowania Neurolingwistycznego (NLP): Kotwiczenie ...
www.wasilewski.com.pl/ver_pl/war01/ jesien/war_jesien2001_ttm.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-05 20:53:45 (GMT)
--------------------------------------------------

oczywiście \"behawioralne\", albo samo \"kotwiczenie\"
M.M.

maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 5
Grading comment
Dziękuję!
Krzysztof

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: tutaj raczej 'kotwice behawioralne'
8 mins
  -> tak samo sobie właśnie pomyślałem, albo "zakotwiczenie/a"

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
utrwalanie zachowań


Explanation:
... Etap trzeci to pogłębianie posiadanej już wiedzy, nauka zapobiegania nawrotowi
choroby, utrwalanie zachowań umożliwiających wytrwanie w nowej roli – w ...

... odróżnić trzeźwość jako postawę i ogólną wartość życia oraz trzeźwość
jako proces trzeźwienia, czyli zdrowienia poprzez utrwalanie zachowań ...


... Nauka umiejętności "miękkich", ćwiczenie i utrwalanie pewnych zachowań, szczególnie
związanych z komunikacją interpersonalną powinna być jednak ...


    Reference: http://www.biblioteka.edu.pl/bc/magazyn/bwarchol/chcemy.htm
Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish