KudoZ home » English to Polish » Psychology

peak experiences

Polish translation: doswiadczenia szczytowe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:peak experiences
Polish translation:doswiadczenia szczytowe
Entered by: MonikaSojka

20:44 Aug 21, 2002
English to Polish translations [PRO]
Psychology / psychology/philosophy
English term or phrase: peak experiences
As Abraham Maslow
once said "People have
peak experiences"

Wedle mnie to doznawac doznan szczytowych lub transcendentalnych
ale nigdy nie udalo mi sie dotrzec do polskiej wersji tego stwierdzenia wiec ciekaw jestem waszych opinii
Lacrimosa
doswiadczenia szczytowe
Explanation:
"Podejscie transpersonalne dazy do poszerzenia tradycyjnego pola badan psychologicznych poprzez zwrocenie sie do takich zagadnien, jak: natura holistycznego dobrego samopoczucia, szczytowe religijne i mistyczne doswiadczenia, psychoterapie empiryczne i duchowe tradycje Wschodu i Zachodu"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-21 20:57:06 (GMT)
--------------------------------------------------

Jeszcze jeden link...
\"Ideologiczny totalizm moze równiez oferowac intensywne doswiadczenie szczytowe: poczucie przekraczania wszystkiego, co jest zwyczajne i prozaiczne, uwalniania sie (swojego ja) od ludzkiej chwiejnosci, wchodzenia w sfere prawdy, ufnosci oraz szczerosci, jakiej nikt jeszcze nie czul ani nawet sobie nie wyobrazal... \"
Selected response from:

MonikaSojka
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +5doswiadczenia szczytowe
MonikaSojka
5 +1doznania/doświadczenia szczytowekterelak


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +5
doswiadczenia szczytowe


Explanation:
"Podejscie transpersonalne dazy do poszerzenia tradycyjnego pola badan psychologicznych poprzez zwrocenie sie do takich zagadnien, jak: natura holistycznego dobrego samopoczucia, szczytowe religijne i mistyczne doswiadczenia, psychoterapie empiryczne i duchowe tradycje Wschodu i Zachodu"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-21 20:57:06 (GMT)
--------------------------------------------------

Jeszcze jeden link...
\"Ideologiczny totalizm moze równiez oferowac intensywne doswiadczenie szczytowe: poczucie przekraczania wszystkiego, co jest zwyczajne i prozaiczne, uwalniania sie (swojego ja) od ludzkiej chwiejnosci, wchodzenia w sfere prawdy, ufnosci oraz szczerosci, jakiej nikt jeszcze nie czul ani nawet sobie nie wyobrazal... \"


    Reference: http://hyperreal.info/drugs/go.to/art/1219
MonikaSojka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
3 hrs

agree  bartek
8 hrs

agree  Maciej Zimecki
11 hrs

agree  Adela Bak
1 day4 hrs

agree  Justyna Molenda: Justyna Molenda
1 day17 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
doznania/doświadczenia szczytowe


Explanation:
mam dwie książki o Maslowie przy sobie i jedna podaje "doznania szczytowe" - "Teorie osobowości" wydane prze PWN.
W drugim źródle mam "doświadczenia szczytowe" - Abraham Maslow "W stronę k ta druga wersja jest bardziej popularna.
Pozdrawiam

kterelak
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Araksia Sarkisian: doznania szczytowe
1 day4 hrs