KudoZ home » English to Polish » Psychology

self-cutting

Polish translation: autoagresja


18:37 Jul 3, 2008
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Psychology
English term or phrase: self-cutting
The patient is asked whether they have any history or current use of a range of impulsive behaviours ( self-harm, including hitting, burning, self-cutting , and overdosing ).
Allda
Polish translation:autoagresja
Explanation:
proponuje autoagresja (niewerbalna)dla self-harm
http://pl.wikipedia.org/wiki/Autoagresja_(zachowanie)
natomiat samookaleczenie dla self-cutting
http://pl.wikipedia.org/wiki/Samookaleczenie
lub vice versa:)
Selected response from:

Edyta Sawin
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3cięcie / nacinanie ciała
Izabela Pogracka - Michalak
4 +2samookaleczanie się
asia20002
4 +1autoagresja
Edyta Sawin
3'chlastanie się'Izydor --


Discussion entries: 13





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
cięcie / nacinanie ciała


Explanation:
Z uwagi na to, że najppierw występuje self-harm jako samo.....okaleczenie, a następnie mamy wymienione na czym to okalczanie siebie polega, nie ma konieczności wymyslania jakiegoś neologizmu z samo....cos tam, wiadomo, że chodzi o działania skierowane na siebie, dlatego wystarczy po prostu cięcie/nacinanie ciała.

Izabela Pogracka - Michalak
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  clairee: lub poprostu: cięcie się. "self-harm" (= self injury) > samookaleczanie,/ tutaj: do którego zalicza się (...)/ http://pl.wikipedia.org/wiki/Samookaleczenie // http://www.google.pl/search?hl=pl&suggon=0&q=cięcie się&lr=
2 hrs

agree  Bubz: Po burzliwej dyskusji jestem "nawrócona" :))
7 hrs

agree  Malina9
8 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
samookaleczanie się


Explanation:
wg mnie o to tu chodzi

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2008-07-03 19:06:43 GMT)
--------------------------------------------------

może self-harm dać jako zachowania autoagresyjne, "overdosing" trudno zakwalifikować jako samookaleczenie


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&suggon=0&q=samookaleczanie...
asia20002
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jeanette B.: 100%
8 mins

disagree  Izabela Pogracka - Michalak: samookaleczanie występuje w tym konkretnym przykładzie wcześniej jako self-harm
14 mins

agree  Edyta Sawin: 100%
52 mins
  -> dziękuję

agree  tabor: asia20002 + Edyta
1 hr

neutral  clairee: jednak tutaj może być domyślny nawias, po którym jest "and overdosing"
2 hrs

neutral  Bubz: Po doczytaniu: samookaleczenie jest jednak zbyt szerokim terminem, ponieważ obejmuje wszystkie wymienione czynności, przedawkowanie włączając
8 hrs

neutral  Malina9: tekst dokladnie precyzuje o jakie okaleczenie chodzi a twoje tlumaczenie tego nie oddaje
8 hrs

neutral  Tomasz Poplawski: stanowczo zbyt ogólne - szczególnie jako podkategoria w wyliczance; nie traktuj też tego jako belfrowskiej uwagi, ale "samookaleczenie" nie wymaga "się"
9 hrs
  -> dzięki za uwagę :) rzeczywiście

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
autoagresja


Explanation:
proponuje autoagresja (niewerbalna)dla self-harm
http://pl.wikipedia.org/wiki/Autoagresja_(zachowanie)
natomiat samookaleczenie dla self-cutting
http://pl.wikipedia.org/wiki/Samookaleczenie
lub vice versa:)

Edyta Sawin
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  tabor: asia20002 + Edyta
29 mins

neutral  clairee: IMHO to zbyt ogólne ujęcie... self harm including (konkretnie) uderzenia, przypalanie, cięcie się...
1 hr
  -> ....sugerowalam self-harm jako autoagresja, natomiast zgodzilam sie z asia20002 z samookaleczaniem - moja odpowiedz faktycznie nie jest zwiazana z pytanie as per se - powinnam byla to wpisac w "ask asker". Dziekuje wszystkim za krytyke i pozdrawiam...

neutral  Bubz: Zgadzam sie w stu procentach. Mozna przyjac 'autoaresje' albo 'samouszkodzenie' ogolnie jako self-harm. Ale Edyta, patrz na pytanie !! :)) Tylko neutral :(
7 hrs
  -> ....sugerowalam self-harm jako autoagresja, natomiast zgodzilam sie z asia20002 z samookaleczaniem - moja odpowiedz faktycznie nie jest zwiazana z pytanie as per se - powinnam byla to wpisac w "ask asker". Dziekuje wszystkim za krytyke i pozdrawiam...

neutral  Malina9: Twoje tlumaczenie nie oddaje szczegolego rodzaju autoagresji jakim jest self-cutting
7 hrs
  -> ....sugerowalam self-harm jako autoagresja, natomiast zgodzilam sie z asia20002 z samookaleczaniem - moja odpowiedz faktycznie nie jest zwiazana z pytanie as per se - powinnam byla to wpisac w "ask asker". Dziekuje wszystkim za krytyke i pozdrawiam...

1 day20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
'chlastanie się'


Explanation:
Chyba ten termin, choć trochę kolokwialny, to oddaje.

Izydor --
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish