KudoZ home » English to Polish » Psychology

abusive relationship

Polish translation: zwiazek pelen przemocy, agresji


12:21 Jul 13, 2008
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Psychology
English term or phrase: abusive relationship
being in an abusive relationship
Allda
Polish translation:zwiazek pelen przemocy, agresji
Explanation:
Selected response from:

Elzbieta Barnes
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2patologiczny związekhex0
4 +1toksyczny związekOpuncja
4 +1związek, w którym występuje agresja
Jarosław Napierała
3 +1zwiazek pelen przemocy, agresji
Elzbieta Barnes


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zwiazek pelen przemocy, agresji


Explanation:


Elzbieta Barnes
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  clairee: związek oparty na przemocy
7 hrs

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
związek, w którym występuje agresja


Explanation:
wcześniej przez pomyłkę ("z rozpędu", bo czytałem akurat artykuł o agresji słownej) wpisałem o "jeden wyraz za dużo" ;)

Jarosław Napierała
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: związek, w którym występuje przemoc
4 hrs
  -> dziękuję - przy okazji innej odpowiedzi, czy jeśli żona robi codziennie pierogi z kapustą, to mówimy już o "związku patologicznym" ? ;)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
patologiczny związek


Explanation:
Tak moim zdaniem można by to nazwać "po imieniu" :)

hex0
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sierotnik
2 hrs
  -> Dziękuję

agree  dogandbone: myślę, że to najlepszy, choć najbardziej ogólny termin (i oczywiście najpierw rzeczownik a potem przymiotnik :) )
20 hrs
  -> Dziękuję :)

1 day7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
toksyczny związek


Explanation:
toksyczny związek...częściej słyszy się o toksycznych związkach, niż o związkach, w których występuje agresja

Opuncja
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agata Nixon: ten termin jest jak najbardziej trafiony! http://www.medbook.com.pl/medhome/product.php?pline=3&code=4...
24 mins